۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سالی که نکوست از بهارش پیداست / دولت با گران کردن اجناس، اقدام و عمل در حوزه اقتصاد را آغاز نمود! + جدول افزایش قیمت اقلام
کد خبر: ۱۶۸۷۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳۱ ساعت: ۰:۴۴ ↗ لینک کوتاه

گزارشی از افزایش قیمت ها در فرودین ماه ۱۳۹۵؛

سالی که نکوست از بهارش پیداست / دولت با گران کردن اجناس، اقدام و عمل در حوزه اقتصاد را آغاز نمود! + جدول افزایش قیمت اقلام

در فروردین ۹۵ مردم به جای بهره مندی از آفتاب تابان برجام ، سرد شدن سفره های خود با گرانی های برنج و حبوبات حس کردند و سفرهای پی در پی هیات های خارجی به ایران هم هنوز تاثیری را نشان نداده و در عوض باعث گرانی در بازار لوازم خانگی وارداتی شده است. گرانی هایی که به بازار بعضی از میوه جات نیز ورود پیدا کرد و باعث افزیش قیمت موز و برخی دیگر از میوه ها شده است.

سالی که نکوست از بهارش پیداست / دولت با گران کردن اجناس، اقدام و عمل در حوزه اقتصاد را آغاز نمود! + جدول افزایش قیمت اقلام
به گزارش  سرویس اقتصادی  صبح قزوین  ، حسن روحانی با وعده حل مشکلات اقتصادی در صد روز پای به انتخابات گذاشت و توانست پیروز یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شود. روحانی در دوران ریاست جمهوری خود تمرکز اصلی را بر مذاکرات هسته ای گذاشت و تمام وعده های خود در دوران تبلیغات انتخاباتی  را به بعد از توافق هسته ای و رفع تحریم ها موکول نمود.

در این مدت وی اگر چه توانست تورم حاکم بر کشور را پایین آورد اما سیاست های اقتصادی دولت یازدهم رکود سنگینی را بر کشور حاکم نمود. روحانی که همواره بر کاهش تورم در دولت خود تاکید دارد پس از توافق هم نتوانست مشکلات اقتصادی کشور را حل نماید و کماکان مشکلات رکود، بیکاری، گرانی در کشور حکم فرماست به صورتی که رهبر انقلاب در سخنان خود بارها بر حل مشکلات اقتصادی تاکید داشته اند و سال 1395 را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری نموده اند تا دلت بتواند با تکیه بر اقتصاد مقاومتی مشکلاتی ماننند گرانی و رکود و بیکاری را حل نماید.

اما دولت هنوز قدمی برای اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی برنداشته و حداکثر کاری که در این خصوص انجام داده است سخنان تبلیغاتی و بدون عمل در این خصوص بوده است. دولت در همین راستا در اولین قدم خود در اولین ماه سال 1395 قیمتهای برخی کالاها را افزایش داد تا استارت خود را برای اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی زده باشد و بتوان گفت سالی که نکوست از بهارش پیداست!

در فروردین 95 مردم به جای بهره مندی از آفتاب تابان برجام ، سرد شدن سفره های خود با گرانی های برنج و حبوبات حس کردند و سفرهای پی در پی هیات های خارجی به ایران هم هنوز تاثیری را نشان نداده و در عوض باعث گرانی در بازار لوازم خانگی وارداتی شده است. گرانی هایی که به بازار بعضی از میوه جات نیز ورود پیدا کرد و باعث افزیش قیمت موز و برخی دیگر از میوه ها شده است.

خودروسازانی که با کمک دولت توانستند انبارهای خود را که مملو از خودروهای بی کیفیت بود خالی کنند و در پسا برجام قرار دادهای محرنامه امضا نمودند ، در سال جدید قیمت خودرو ها را به بهانه های مختلف افزایش دادند و کماکان اثری از بهبود کیفیت خودرو مشاهده نمی شود تا مردم از خدا بخواهند برجامی که خودش آورده است را دوباره با خود ببرد!

به هر حال سال 1395 با گرانی برخی کالاهای اساسی آغاز شد و افزایش قیمت برخی دیگر از کالاها هم در آینده ای نزدیک صورت خواهد گرفت. مردم که منتظر تاثیرات برجام بر سفره زندگی خود بودند و با تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حل مشکلات اقتصادی و نامگذاری سال 1395 به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل انتظارها از دولت بالاتر رفته بود ولی گویا با این اقدامات دولت در آغاز سال نباید انتظاری درخصوص بهبود معیشت مردم داشت چنانکه دولت اصلا اعتقادی به اقتصاد مقاومتی و تولید دخل ندارد و عزم خود را به واردات از سایر کشورها جزم نموده است تا برجام مانند ابری شتابان و بدون بارش از کشور ما عبور نماید و مانند آفتابی تابان بر کارگران ایرباس و پژو و چینی ها بتابد و کماکان دولتمردان وعده دهند و مردم منتظر بمانند تا شاید وعده ای به واقعیت تبدیل شود.



*جدول فوق طبق گزارش بانک مرکزی، اخبار خبرگزاری ها و گزارش میدانی تهیه و تنظیم گردیده است.

انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان