۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۷۵ درصد از تعهدات خیرین مدرسه ساز استان تحقق یافته است
کد خبر: ۱۶۸۵۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳۰ ساعت: ۱۶:۲۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین:

۷۵ درصد از تعهدات خیرین مدرسه ساز استان تحقق یافته است

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین با اشاره به اتمام ۲۴ پروژه نیمه تمام توسط خیرین مدرسه ساز در سال گذشته گفت: ۷۵ درصد تعهدات ایجاد شده توسط خیرین تحقق یافته است.

۷۵ درصد از تعهدات خیرین مدرسه ساز استان تحقق یافته است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین با حضور مسئولان استانی، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و خیرین مدرسه ساز در سالن توحید قزوین برگزار شد.

عسگرعلی جوانبخت، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین با تبریک به مناسبت میلاد نهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت اظهار کرد: بحث تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش بسیار مهم است زیرا موضوع آن در واقع انسان است.

وی افزود: در تهیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق 1404 هجری شمسی تبیین شده است و این سند بالادستی، بسیار با اهمیت است که یکی از زیرنظام‌های آن مربوط به ماموریت اداره کل نوسازی مربوط به بحث ساخت و تجهیز مدارس است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس تعریف سند تحول بنیادین باید با گذر از آموزش و پرورش سنتی به سمت آموزش و پرورش مدرن حرکت کرد.

وی بیان کرد: در آموزش و پرورش سنتی مدرسه مساوی با کلاس بود اما اکنون و با توجه به استانداردهای آموزشی تعریف شده هر مدرسه باید مجهز به کتابخانه، قرائت خانه، سالن ورزشی، سایت کامپیوتری باشد.

جوانبخت با اشاره به اهمیت کار مدرسه سازی عنوان کرد: مدارس باید شاد و مفرح و مستحکم باشند و لازمه رسیدن به این هدف، مشارکت و همکاری بیشتر خیرین و مردم در ساخت و تجهیز مدارس است.

وی با اشاره به اتمام 24 پروژه نیمه تمام دولتی و خیری توسط خیرین مدرسه ساز در سال گذشته گفت: با تلاش و همت خیرین مدرسه ساز از 15 میلیارد تومان تحقق ایجاد شده در سال گذشته، 11 میلیارد و 500 میلیون تومان تحقق یافته است یعنی 75 درصد تعهدات ایجاد شده توسط خیرین تحقق پیدا کرده است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استانی، 18 میلیارد تومان تعهد ایجاد و به همان نسبت نیز عملیاتی شود.

ادامه داد: همچنین سال گذشته تعهد دولت 11 میلیارد تومان بود که از این رقم فقط 48 درصد تخصیص داده شد.

جوانبخت در پایان تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار به خوبی با اهمیت موضوع مدرسه و تاثیر آن در جامعه آشنا هستند بنابراین در راستاي فراهم کردن محيط رشد علم و دانش در کشور تلاش می‌کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان