۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین شهدای آبیک حتی یک کوچه بنامشان نیست/ عده ای از فرزندان شهدا در این شهر بیکارند
کد خبر: ۱۶۸۴۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳۰ ساعت: ۱۴:۳۴ ↗ لینک کوتاه

فرماندار آبیک در جلسه کنگره شهدای این شهر:

شهدای آبیک حتی یک کوچه بنامشان نیست/ عده ای از فرزندان شهدا در این شهر بیکارند

فرماندار آبیک با اشاره به اینکه با گذشت زمان زیادی از جنگ هنوز عده ای از فرزندان شهدا بیکار هستند، تصریح کرد: توجه به اشتغال فرزندان شهدا باید در اولویت قرار بگیرد.

شهدای آبیک حتی یک کوچه بنامشان نیست/ عده ای از فرزندان شهدا در این شهر بیکارند
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ جلسه ستاد کنگره ۳ هرار شهید استان قزوین به ریاست فرماندار آبیک و با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات فرمانداری شهرستان آبیک،برگزار شد.
علی رحمانی فرماندار شهرستان آبیک، در این جلسه با اشاره به اینکه شهید و شهادت یکی از فرهنگ های غنی اسلامی است که بارها در قرآن به آن اشاره شده است، عنوان کرد: شهدا زنده هستند و نزد خدای خود روزی میگیرند و این نشان دهنده جایگاه ویژه شهدا است.
وی با اشاره به اینکه باید جوانان خود را با فرهنگ شهید و شهادت آشنا کنیم، تصریح کرد: باید اقدامات خود را در قالب زنده نگه داشتن فرهنگ شهادتدر طبق اخلاص قرار دهیم.
فرماندار شهرستان آبیک، با اشاره به اینکه گرامی داشت یاد شهدا تنها مربوط به ایران نیست بلکه در تمامی دنیا برای گرامی داشت سرباز خود که در جنگ مرده اند، حرکات مناسبی انجام میدهند و میدانهای خود را به نام مردگان جنگی خود نامگذاری میکنند، گفت: زنده نگه داشتن یاد شهید پشتیبان نظام است.
این مسئول با تأکید بر اینکه هنوز با گذشت بیش از ۲۷ سال از اتمام جنگ تحمیلی هنوز عده ای از فرزندان شهدا بیکار هستند، متذکر شد: شهدا برای ما جانفشانی کرده اند و ما نمی توانیم حتی یک روز جای خالی پدران فرزندان شهید را پر کنیم و هرکاری برای آنها انجام دهیم باز کم است.
رحمانی عنوان کرد: امسال سال اقدام و عمل است و باید با اقدامات عملی خود در راستای زنده نگهداشتن یاد شهدا کارانجام دهیم و یک برگ زرینی در کارنامه خود درج کنیم.
وی همچنین بابیان اینکه ،امروز بعد از گذشت ۲۷ سال از جنگ تحمیلی هنوز عده ای از شهدا در شهرستان آبیک، است که حتی یک کوچه به نامشان نیست، بیان داشت: امروز امنیتی که ما داریم به برکت خون شهداست که گرامی داشت آنها کوچکترین کاری است که میتوان برای آنها انجام دهیم.
فرماندار شهرستان آبیک، با اشاره به خاطره ای از حضور در منزل شهید صمغ آبادی خاطرنشان ساخت: پدر این شهید می گفت: یک روز پسرم از جبهه آمده بود و یک خاری به پایش رفته بود، من و مادرش تا یک هفته خوابمان نمی برد ولی بعد از شهادتش خداوند صبری به ما عطا کرد که توانستیم دوری پسرمان را تحمل کنیم.
این مسئول با اشاره به اینکه اگر امروز ما در صحنه های جهانی اقتداری داریم و از امنیت کامل برخوبی برخوردار هستیم باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا هرچه سریعتر آثار. شهدا را جمع آوری کنیم.
رحمانی در پایان با تأکید بر اینکه اقداماتی که در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا انجام میدهیم باید دلی باشد، اظهار داشت: بخشدار بخش مرکزی، بخشدار بخش بشاریات و شهردار آبیک موظف هستند به ازای هر شهید ۲۰۰ هزار تومان به سپاه برای حفظ و جمع آوری آثار شهدا پرداخت کنند.
انتهای پیام/

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان