۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین توسعه شهرها با جامع‌نگری به سبک زندگی اسلامی صورت گیرد/ تقویت خودکفایی و جلوگیری از ترویج فرهنگ نیازمندپروری
کد خبر: ۱۶۸۴۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳۰ ساعت: ۱۴:۲۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

توسعه شهرها با جامع‌نگری به سبک زندگی اسلامی صورت گیرد/ تقویت خودکفایی و جلوگیری از ترویج فرهنگ نیازمندپروری

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: کمک‌هایی که به مردم صورت می‌گیرد باید به گونه‌ای باشد که شخصیت آن‌ها محفوظ مانده و به ایجاد فرهنگ نیازمندپروری منتهی نشود.

توسعه شهرها با جامع‌نگری به سبک زندگی اسلامی صورت گیرد/ تقویت خودکفایی و جلوگیری از ترویج فرهنگ نیازمندپروری
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با تبریک ولادت با سعادت امام جواد (ع) اظهار کرد: کمک‌هایی که به مردم صورت می‌گیرد باید به گونه‌ای باشد که شخصیت آن‌ها محفوظ مانده و به ایجاد فرهنگ نیازمندپروری منتهی نشود.
وی با تأکید بر این‌که اگر کمک‌ها به فرهنگ نیازمندپروری منتهی شود، خودکفایی صورت نمی‌گیرد، افزود: سخت گیری‌ها در ساخت و ساز مسکن نباید به میزانی باشد که مردم از صاحب‌خانه شدن منصرف شوند و به گونه‌ای هم نباشد که مردم تصور کنند که قرار است همه کارها از سوی بنیاد مسکن صورت گیرد چرا که این نگرش وابستگی به وجود می‌آورد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین جامع‌نگری را لازمه هر حوزه کاری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مهندسان و شهرسازان بسیاری امروز نگاهشان را به فرمایشات رهبری در خصوص تقویت سبک زندگی اسلامی معطوف کرده‌اند و این جامع‌نگری در همه حوزه‌ها، به‌ویژه حوزه‌های فرهنگی امری ضروری است.
امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که شهرسازی و معماری بر مبنای سبک زندگی اسلامی لازمه توجه بیشتر است، افزود: در شهرسازی‌ها، مساجد باید جایگاه ویژه داشته باشند و در منطقه‌ای از شهر و روستا احداث شوند که به راحتی در دسترس مردم باشند.
محمد همتیان، مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین هم در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌های صورت گرفته را ارائه کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان