۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین جولان قیمت موز در بازار/ جای خالی گوجه فرنگی در سبد خانواده‌های قزوینی
کد خبر: ۱۶۸۳۴۷ نویسنده: شیما شعبانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳۰ ساعت: ۱۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد:

جولان قیمت موز در بازار/ جای خالی گوجه فرنگی در سبد خانواده‌های قزوینی

افزایش‌ قیمت گوجه سبب شده تا بسیاری از مردم این محصول غذایی را از سبد خرید خانوارهای خود حذف کنند.

جولان قیمت موز در بازار/ جای خالی گوجه فرنگی در سبد خانواده‌های قزوینی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با ورود سامانه ناپایدار و بارش باران شدید طی روزهای گذشته در اکثر نقاط کشور به خصوص در استان خوزستان و کرمان که از مناطق عمده عرضه گوجه فرنگی است متاسفانه شاهد افزایش قیمت برخی از صیفی‌جات همچون گوجه فرنگی بودیم.

در فصل بهار گوجه فرنگی فقط از جنوب کشور به استان‌های دیگر صادر می‌شود و دلیل اصلی افزایش قیمت این محصول از بین رفتن مزارع گوجه فرنگی کشاورزان و تاخیر چند هفته‌ای در رسیدن محصول گوجه و متعاقباً عرضه آن در بازار شده است.

طبق نظر مسئولین در روزهای آتی و با ورود محصولات مناطق جنوبی با کاهش قیمت این محصول مواجه خواهیم بود.

حبیب صادقی پور، رئیس صنف میوه فروشان اسان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی   صبح قزوین ، درباره وضعیت قیمت‌ میوه و سبزیجات در بازار اظهار کرد: افزایش چند برابری تعرفه گمرکی موز و کاهش عرضه گوجه در میادین کشور، موجب گرانی این دو نوع میوه در میادین میوه و تره بار شده است.

وی گفت: قیمت گوجه نسبت به اوایل سال جاری با افزایش قیمت مواجه شده است، اما تا چند روز دیگر با رسیدن محصول اندیمشک، اهواز و حاشیه تهران قیمت این محصول کاهش خواهد یافت.

این مسئول عنوان کرد: گوجه فرنگی در هفته پیش با قیمت 3500 تومان به فروش می‌رسید هم اکنون نیز در بازار میوه فروشان با قیمت3000 به فروش می‌رسد.

رئیس صنف میوه فروشان استان قزوین بیان کرد: طی هفته گذشته تعرفه جدید برای واردات موز اعمال شده است.

صادقی پور با اشاره به افزایش هزار تا 1500 تومانی قیمت موز در بازار گفت: پس از اعلام تعرفه جدید قیمت موز در میادین با افزایش همراه بود و هر کیلو موز به قیمت 6000 در میادین عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه فروشان با اشاره به قیمت میوه‌های نوبرانه یادآور شد: گوجه سبز نوبرانه با قیمت 10 تا 20 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی در پایان از کاهش قیمت سیر خبر داد و اعلام کرد: سیر هم اکنون با قیمت 10 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که در اردیبهشت ماه سال جاری با برداشت سیر از منطقه طارم قیمت این محصول 50 درصد کاهش خواهد یافت.


گرچه گرانی چند برابری موز و گوجه نقل محافل رسانه‌‌ها و مردم شده است اما افزایش قیمت موز در سبد غذایی مردم تاثیر چندانی نخواهد داشت آنچه مهم است قیمت سیب زمینی، پیاز، خیار و گوجه فرنگی‌ست که از محصولات پرطرفدار در سبد غذایی همه‌ی اقشار مردم به خصوص قشر متوسط جامعه به شمار می‌روند.

انتظار می‌رود با برنامه ریزی صحیح و نظارت بیشتر مسئولین مربوطه  در ثبات قیمت این محصولات غذایی، معیشت مردم با چالش های مقطعی روبرو نشود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان