۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تبدیل شدن اقتصاد مقاومتی به فرهنگ زمینه تحقق آنرا فراهم می‌کند
کد خبر: ۱۶۸۲۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳۰ ساعت: ۱۱:۲۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

تبدیل شدن اقتصاد مقاومتی به فرهنگ زمینه تحقق آنرا فراهم می‌کند

استاندار قزوین گفت: اقتصاد مقاومتی تنها با تبدیل شدن آن به فرهنگ است که می‌تواند، محقق شود و آن نیز وظیفه هنرمندان است.

تبدیل شدن اقتصاد مقاومتی به فرهنگ زمینه تحقق آنرا فراهم می‌کند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، فریدون همتی، استاندار قزوین شب گذشته(یکشنبه) در دیدار با استادان، کارکنان و کارشناسان حوزه هنری قزوین، نقش هنرمندان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را برجسته، ممتاز و بی بدیل دانست.
وی نفوذ دشمن در حوزه‌های فرهنگی و تلاش برای بی هویت کردن جوانان ایرانی را خطری بزرگ دانست و هنرمندان را سربازان خط مقدم مقاومت در برابر توطئه فرهنگی دشمنان برشمرد.
این مسئول اضافه کرد: فرهنگ و هنر بزرگترین سرمایه یک جامعه است و جوامع بدون فرهنگ پویا و هنر برجسته، به یک جامعه بی هویت تبدیل خواهند شد.
همتی ادامه داد: فرهنگی که قدرت ماندگاری ندارد در برابر فرهنگ‌های دیگر آرام آرام محو می‌شود اما فرهنگ ریشه دار و با هویت و دارای ارزش در خدمت جامعه خود و سازنده است و موجب تعالی انسان‌ها می‌شود.
وی ماهیت هنر، هنرمند و هنر دوست را سه ضلع اصلی برای پویایی فرهنگ عنوان کرد و ادامه داد: کشور ما با سابقه درخشان فرهنگ و تمدن در طول تاریخ در عرصه فرهنگی در معرض آسیب‌های زیادی قرار دارد و این وظیفه هنرمندان است تا از این عرصه پاسداری و آن را از معرض آسیب ها حفظ کنند.

همتی خاطرنشان کرد: هنرمندان خصوصا در رشته‌هایی مانند؛ موسیقی که حساسیت‌ها به آنها بیشتر است باید متناسب با شرایط محیط بگونه‌ای رفتار کنند که آرام آرام جایی برای خود باز کنند تا تمام گروه های جامعه نیز دریابند که این هنر نه تنها برای بینش اعتقادی مردم مضر نیست بلکه می تواند به توسعه همه جانبه استان نیز کمک کند.
وی افزود: از تمام فعالان جامعه نیز انتظار داریم اجازه دهند هنرمندان مسوولیت خود را نسبت به نظام در حوزه‌های خود ایفا کنند چرا که این هنرمندان دلسوز کشور هستند.
استاندار قزوین ادامه داد: آسیب‌ها در هر حوزه‌ای وجود دارند و نباید با مشاهده سستی و آلودگی از یک هنرمند تمام جامعه هنری را مورد اتهام قرار داده و مانع فعالیت‌های آنان شویم.
وی با بیان اینکه بسیاری از امور جاری کشور تنها با فرهنگ سازی توسط هنرمندان محقق می‌شود.
وی افزود: در همین راستا، اقتصاد مقاومتی تنها با تبدیل شدن آن به فرهنگ است که می‌تواند، محقق شود و آن نیز وظیفه هنرمندان است.
استاندار قزوین بیان کرد: حوزه فعالیت هنرمندان دایمی است و همزمان با ادامه حیات ایران همیشه تداوم دارد و ما هم وظیفه داریم با امکانات خود انرژی عظیم هنرمندان را کمک بگیریم چرا که اگر از توان هنرمندان استفاده نکنیم در کار خود موفق نخواهیم بود.

در سال جاری 40 برنامه تولیدی اجرا خواهد شد


در ادامه رئیس حوزه هنری قزوین نیز در ادامه این دیدار گفت: فلسفه وجودی حوزه هنری پاسداشت، نکوداشت، تولید، ترویج و تبلیغ در حوزه هنر خصوصا ارزش‌های اسلامی، دفاع مقدس و باورهای دینی است که توسط واحدهای مختلفی مانند هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، آموزش و پژوهش و آفرینش های ادبی اجرایی می‌شود.
علی هوشمند افزود: در سال جاری با همکاری این واحدها 40 برنامه تولیدی، 20برنامه مشارکتی با دستگاه‌های فرهنگی و حدود 15 تا 20برنامه مناسبتی اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به فضای نامناسب اداری هنری حوزه هنری استان اضافه کرد: امنیت روانی خانواده‌ها در گسیل فرزندان به حوزه هنری بعنوان نهادی زیر نظر مقام معظم رهبری از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو انتظار داریم مسوولان نسبت به در نظر گرفتن فضایی بهتر برای این نهاد فرهنگی به ما کمک کنند.
هوشمند توجه هنرمندان و پیشکسوتان متعهد و ارزشی به حوزه هنری را مهم ترین ثروت این نهاد دانست و ادامه داد: ثروت دیگر این نهاد نیز کارکنان فهیم و خدوم آن هستند که با جمعیت حدود 25 نفری نیز فعالیت های یک چارت 65 نفری را در استان انجام می‌دهند.
وی حمایت از تشکل‌ها با روحیه انقلابی، جهادی، تولید فاخر و نمونه سازی در ارزش های اسلامی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را رسالت و تکلیف حوزه هنری بر اساس منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد.
این مسوول یادآور شد: استان قزوین شناسنامه ویژه ای در حوزه خوشنویسی دارد و در تولیدات مراکز استان ‌ا نیز درخشش زیادی در حوزه هنرهای تجسمی از خود نشان داد که تلاش می کنیم علاوه بر تقویت این جایگاه در جهت حمایت و تقویت سایر رشته‌های هنری نیز فعالیت کنیم.
رییس حوزه هنری قزوین در ادامه عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری دو همایش تجلی شیدایی و روایت شیدایی، رونمایی از دو کتاب با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی و بنیاد حفظ آثار، برپایی نشست تاثیر انقلاب اسلامی بر ادبیات کودک و نوجوان و اکران نیم بها و رایگان فیلم سینمایی بادیگارد برای دستگاه ها و علاقمندان فرهنگی، همکاری در برگزاری گرامیداشت مرحوم فرج الله سلحشور، اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور دکتر دیباج و دکتر علیرضا کمری را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که طی هفته هنر انقلاب اسلامی در استان برگزار شد.
در پایان این دیدار برخی از استادان، کارکنان و کارشناسان حوزه هنری حاضر در این نشست دغدغه‌های فرهنگی خود را با استاندار مطرح کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان