۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پوتین به اسد; نمی‌گذاریم شکست بخورید
کد خبر: ۱۶۸۲۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳۰ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

حمایت همه جانبه پوتین؛

پوتین به اسد; نمی‌گذاریم شکست بخورید

به گفته یک دیپلمات انگلیسی، رئیس جمهور روسیه شخصاً به همتای سوری خود قول داده است که مسکو نمی گذارد دولت سوریه در جنگ با تروریست‌های تکفیری شکست بخورد.

پوتین به اسد; نمی‌گذاریم شکست بخورید
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دیوید دیویس، نماینده حزب محافظه‌کار در مجلس انگلیس که به تازگی در دمشق با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار کرده است، این موضوع را اعلام کرد.

دیویس گفت: اسد در دیدارشان درباره انگیزه‌های پوتین برای خروج بخشی از نیروهای روسی از سوریه سخن گفته است.

وی اظهار داشت: «مداخله روسیه باعث شد ارتش سوریه دوباره روی پای خود بایستد. از او (اسد) پرسیدم چرا پوتین نیروهایش در سوریه را کاهش داد؟ اسد در جواب گفت: چون برخی روسیه را به خاطر به تاخیر انداختن مذاکرات صلح مورد انتقاد قرار داده بودند.»

دیویس به نقل از اسد افزود: «اما آنگاه مطلبی عنوان شد که هدف اصلی از این کار را روشن کرد، پوتین گفت: ما هرگز اجازه نخواهیم داد شکست بخوری! این جمله برای من مهمترین عبارتی بود که در دیدارم (با پوتین) گفته شد.»

نماینده مجلس انگلیس افزود دادنِ چنین قولی به اسد، اگر حقیقت داشته باشد، بدان معناست که در آخر یا دولت دمشق پیروز می‌شود یا باید با مذاکره اوضاع را حل و فصل کنند.

اکنون حدود پنج سال از جنگ سوریه می گذرد که صدها هزار کشته و میلیون‌ها بی‌خانمان به جا گذاشته است.

روسیه از هشتم مهر سال 1394 به خواست سوریه و با مجوز دولت این کشور حمله به مواضع گروه تروریستی داعش را آغاز کرد.

با این وجود، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته در اقدامی ناگهانی دستور خروج بخش اعظم نیروهای خود را از سوریه صادر کرد.

تا کنون مذاکرات بسیاری برای حل و فصل بحران سوریه برگزار شده است و در بسیاری از موارد، چه احزاب مخالفِ داخلی و چه برخی کشورهای منطقه‌ای و غربی، بر برکناری اسد از قدرت تاکید داشته‌اند.

با این وجود، کشورهایی همچون روسیه و ایران بارها تاکید کرده‌اند که تنها مردم سوریه باید درباره رهبر خود تصمیم بگیرند.
انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان