۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین عامل اصلی تأخیر در نشست نفتی دوحه چیست؟
کد خبر: ۱۶۷۹۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۹ ساعت: ۲۲:۴۲ ↗ لینک کوتاه

اختلاف نظر در توافقنامه؛

عامل اصلی تأخیر در نشست نفتی دوحه چیست؟

مذاکرات میان بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان درحالی در دوحه به تأخیر افتاد که برای رفع اختلاف نظر میان ایران و عربستان، تغییراتی در متن موافقتنامه اِعمال می شود.

عامل اصلی تأخیر در نشست نفتی دوحه چیست؟
به گزارش  سرویس اقنصادی صبح قزوین ، ویلسون پاستور نماینده اکوادور در سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ در دوحه گفت که توافقنامه کلی تنظیم شده است و تنها اختلاف نظرهایی بر روی برخی عبارات توافقنامه وجود دارد که احتمالاً تا عصر روز یکشنبه رفع خواهند شد.  


گفتنی است شانزده کشور از سرتاسر دنیا- تولید کنندگان نیمی از نفت جهان- در پایتخت قطر گردهم آمده اند تا در اقدامی هماهنگ قیمتها را در بازار جهانی نفت تثبیت نمایند.

روز چهاردهم آوریل، جانشین ولیعهد عربستان اعلام کرد که این کشور با محدود نمودن میزان تولید نفت موافقت نخواهد کرد مگر آنکه سایر تولیدکنندگان نفت از جمله ایران با توقف تولید نفت موافقت نمایند.

لازم به ذکر است از ماه فوریه که طرح توقف تولید نفت برای نخستین بار مطرح شد،‌ قیمت نفت خام افزایش یافته است. شرکت سیتی گروپ پیش از آغاز نشست دوحه پیش بینی کرد چنانچه گروه کشورهای تولید کننده نفت نتوانند به توافقی در این زمینه دست یابند،‌ قیمت این ماده خام بطور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان