۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین توضیح «معمای شاه» درباره اظهارات یک کارشناس ارتباطات
کد خبر: ۱۶۷۸۹۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

توضیح «معمای شاه» درباره اظهارات یک کارشناس ارتباطات

سریال تلویزیونی «معمای شاه» درباره‌ی اظهارات اخیر یکی از کار‌شناسان حوزه ارتباطات که نکاتی درباره این اثر تلویزیونی مطرح کرده است، توضیحی منتشر کرد.

توضیح «معمای شاه» درباره اظهارات یک کارشناس ارتباطات

سریال تلویزیونی «معمای شاه» درباره‌ی اظهارات اخیر یکی از کار‌شناسان حوزه ارتباطات که نکاتی درباره این اثر تلویزیونی مطرح کرده است، توضیحی منتشر کرد.

به گزارش صبح قزوین در مطلب ارسالی روابط عمومی «معمای شاه» آمده است:

"«سیدرضا خوشرو» مدرس ارتباطات روز شنبه بیست و هشت فروردین ماه ۱۳۹۵ در مصاحبه با خبرگزاری صبح قزوین ، نکاتی را درباره برنامه‌های تلویزیونی مطرح کرده بود که از منظر کار‌شناسی جای تأمل و توجه دارد. در بخشی از این مصاحبه که به عنوان تیتر مطلب نیز انتخاب شده، آمده است: «تلویزیون با پول سریالی همچون معمای شاه و حذف آن می‌توانست در طول سال ۱۰ سریال همچون سریال «شهرزاد» داشته باشد.» طرح چنین اظهار نظری از سوی یک کار‌شناس و مدرس، عجیب و تعجب آور است زیرا افرادی که اندک آشنایی با ساز و کار تولید در سیما داشته باشند می‌دانند ساخت سریال‌های تاریخی نیازمند زیرساخت‌های مختلف و مقدمات طولانی است و اینگونه نیست که حتی با فرض تامین مالی بتوان در طول سال ۱۰ سریال تاریخی ساخت.

مقایسه سریال هشتاد قسمتی معمای شاه با سریال بیست و شش قسمتی شهرزاد نیز از جهات مختلفی غیرکا‌شناسی است که پیش‌تر رسانه‌های مختلف نیز درخصوص این موضوع تحلیل‌های مختلفی را منتشر نموده‌اند. در اظهار نظر «سیدرضا خوشرو» این نکته وجود دارد که بودجه معمای شاه ۱۰ برابر سریال شهرزاد بوده است. با عنایت به رقم دوازده میلیارد تومان اعلام شده از سوی تهیه‌کننده سریال شهرزاد، هزینه صرف شده جهت تولید معمای شاه بر اساس این اظهار نظر باید حدود ۱۲۰ میلیارد تومان باشد که این موضوع نادرست و غیرواقعی است و طبق اطلاعات سازندگان معمای شاه، چنین پولی در تاریخ تلویزیون برای ساخت هیچ سریالی هزینه نشده است.

معمای شاه امیدوار است اظهار نظر کار‌شناسان این حوزه و بخصوص افرادی که دستی در حوزه تدریس نیز دارند، به جای آنکه صرفا متکی بر شنیده‌های غیرموثق باشد، بر اطلاعات صحیح و متقن استوار باشد."

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان