۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کرم‌هایی که ممکن است زیر پوست تان راه بروند + عکس
کد خبر: ۱۶۷۸۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۹ ساعت: ۱۵:۵۶ ↗ لینک کوتاه

هشدار؛

کرم‌هایی که ممکن است زیر پوست تان راه بروند + عکس

مردی ۴۲ ساله که به علت تورم رگ‌های واریسی متحرک بر روی مچ و کنار انگشتان پایش به پزشک مراجعه کرده بود متوجه شد که آن رگ‌ها نوعی کرم هستند.

کرم‌هایی که ممکن است زیر پوست تان راه بروند + عکس
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین  ،مردی انگلیسی که 42 سال سن داشت بعد از اینکه متوجه شد کنار پایش قرمز و کمی متورم شده است به سرعت به پزشک مراجعه کرد. در ابتدا پزشکان فکر کردند که این نشانه بر روی پای او رگ‌های واریسی متورم است. در بیشتر موارد رگ‌های واریسی زمانی بوجود می‌آیند که برخی رگها نمی توانند جریان خون را کنترل کنند و متورم می‌شوند اما جای رگ های واریسی در پا تغییر نمی‌کند و ثابت است.

این رگ‌های متورم در پای این مرد روزانه حدود یک سانتی‌متر حرکت می‌کرد و محل ثابتی نداشت. به همین علت پس از آزمایش‌ها و تحقیقات فراوان مشخص شد که علائم موجود نشانه رگ واریسی نبود بلکه نوعی کرم قلاب‌دار بوده است و حرکتش نیز به همین علت بوده است.

کرم‌هایی که ممکن است زیر پوست تان راه بروند + عکس

مشخص شد که این کرم، لارو مهاجر پوستی است و بر اثر تماس انسان با مدفوع حیوانات به بدن انسان‌ حمله می‌کند. این مرد انگلیسی ممکن است به علت پابرهنه راه رفتن بر روی ساحل نیجریه پایش عفونی شده باشد و این لارو به بدنش حمله کرده باشد. خوشبختانه پزشکان توانستند کرم را از پایش دربیاورند و مرد بتواند با موفقیت مراحل درمانی را طی کند.


انتهای پیام/ 1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان