۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دولت بیانیه ضدایرانی اجلاس سران کشورهای اسلامی را برای مردم تشریح کند
کد خبر: ۱۶۷۸۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۹ ساعت: ۱۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

عضو خبرگان رهبری:

دولت بیانیه ضدایرانی اجلاس سران کشورهای اسلامی را برای مردم تشریح کند

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: از دولت می‌خواهیم چهار بندی که در بیانیه اجلاس سران کشورهای اسلامی در استانبول ضد ایران و یک بندی که علیه حزب‌الله صادر شد را برای مردم تشریح کند.

دولت بیانیه ضدایرانی اجلاس سران کشورهای اسلامی را برای مردم تشریح کند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در خبرگان رهبری در نشست ائمه جمعه با امام جمعه قزوین با اشاره به سکوت رسانه‌ها در مقابل بیانیه‌های ضد ایرانی در اجلاس سران کشورهای اسلامی در استانبول، بیان کرد: آقای ظریف و روحانی در این چند سال بارها گفتند که ما باید با دنیا تعامل کنیم تا مشکلات برطرف شوند اما در نهایت به این مرحله رسیدیم.
وی اظهار کرد: از دولت می‌خواهیم چهار بندی که در بیانیه اجلاس سران کشورهای اسلامی در استانبول ضد ایران و یک بندی که علیه حزب‌الله صادر شد را برای مردم تشریح کند.
نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: من در سال‌های آخر از احمدی‌نژاد حمایت نکردم اما آیا در دوران احمدی‌نژاد به عربستان اجازه داده می‌شد که این‌طور ما را تهدید کند؟
اسلامی با اشاره به مذاکرات مسئولان حج و زیارت با سعودی‌ها در خصوص اعزام متقاضیان به حج، افزود: آن‌ها به برخی ویزا می‌دهند و به برخی دیگر ویزا نمی‌دهند و نباید برای گرفتن ویزا به دنبال آن‌ها برویم.
وی خطاب به رییس‌جمهور تأکید کرد: آیا این بود احترامی که شما می‌خواستید به گذرنامه ایرانی بدهید؟ به مسئولان ما گذرنامه ندادند تا برای تظیم پیش‌نویس بیانیه کنفرانس اسلامی به جده بروند و چهار بند علیه ایران و یک بند علیه حزب‌الله در قطعنامه اجلاس سران کشورهای اسلامی صادر شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: چرا دولت به اردوغان بها می‌دهد؟ آن‌ها حتی اجازه پخش سخنان رییس جمهور ما را در تلویزیون ترکیه ندادند و ما را در این چند روزه تحقیر کردند و تحقق ولایت این است که از تحقیر ملت جلوگیری کنیم.
نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: چرا دولت و وزارت امور خارجه در خصوص قطعنامه‌ای که در اجلاس کشورهای اسلامی در استانبول علیه ما صادر شد سکوت اختیار کرده و خبر را به رسانه ملی و سایر رسانه‌ها مخابره نکردند؟
وی با اشاره به چهار مورد بیانیه ضد ایرانی تشریح کرد: در این قطعنامه آمده ایران دستگاه قضایی عربستان را محکوم کرده در حالی که عربستان تروریست‌ها را اعدام کرده و کار ایران دفاع از تروریست است بنابراین کنفرانس اسلامی از عربستان حمایت می‌کند.
اسلامی ادامه داد: در بند دوم این بیانیه آمده وزرای امور خارجه کنفرانس اسلامی دخالت ایران را در بحرین، یمن، سوریه، عراق، لبنان، سومالی و نیجریه محکوم می‌کند.
این مسئول به سومین بندی که علیه ایران صادر شده اشاره کرد و گفت: طایفه گری و فرقه‌گرایی که منشأ آن ایران است را هم محکوم می‌کنیم و کنسول گری عربستان در ایران مورد تاخت و تاز قرار گرفت و عربستان در حمایت از کنسول گری هر کاری که به تناسب می‌کند حق مسلم او و مورد حمایت ماست.
وی گفت: در اجلاس سران کشورهای اسلامی حزب‌الله هم تروریست مطلق معرفی شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان