۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تخلف وزارت امور خارجه با عدم ارسال گزارش سه ماهه به مجلس
کد خبر: ۱۶۷۶۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۹ ساعت: ۱۱:۲۱ ↗ لینک کوتاه

اسماعیل کوثری خبر داد:

تخلف وزارت امور خارجه با عدم ارسال گزارش سه ماهه به مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزارت خارجه با عدم ارسال گزارش عملکرد خود به مجلس پس از پایان سه ماه دچار تخلف شده است گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی روز گذشته و با تاخیر دو روزه نامه‌ای را به آقای ظریف وزیر امور خارجه ارسال کردند و در این نامه کتبا از ایشان خواستند که گزارش عملکرد وزارت خارجه را به مجلس ارسال کند.

تخلف وزارت امور خارجه با عدم ارسال گزارش سه ماهه به مجلس
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با بیان اینکه وزارت خارجه با عدم ارسال گزارش عملکرد خود به مجلس پس از پایان سه ماه دچار تخلف شده است اظهار داشت: اعضای کمیسیون امنیت ملی روز گذشته و با تاخیر دو روزه نامه‌ای را به آقای ظریف وزیر امور خارجه ارسال کردند و در این نامه کتبا از ایشان خواستند که گزارش عملکرد وزارت خارجه را به مجلس ارسال کند.

وی با اشاره به صحبت‌های عراقچی در گفت‌وگوی ویژه خبری و مصاحبه سیف رئیس بانک مرکزی افزود: رهبر معظم انقلاب بیش از ده‌ها بار، بدعهدی آمریکایی‌ها را متذکر شده بودند ولی متاسفانه نه دولت و نه تیم مذاکره کننده هسته‌ای، هیچ موقع حاضر به قبول کردن این موضوع نشدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "قدرت واقعی مجلس در زمینه برجام چقدر است و آیا نمایندگان می‌توانند از اجرای برجام در مقابل بدعهدی‌های آمریکا جلوگیری کنند؟" گفت: مجلس امروز درگیر بودجه است و روزی که باید نمایندگان جلوی اجرای برجام را می‌گرفتند، نگرفتند.

کوثری ادامه داد: روزگاری نمایندگان فکر می‌کردند که اگر جلوی مذاکره با آمریکا را بگیرند، همه چیز کن فیکون می‌شود اما امروز می‌بینیم که دوستان ما اشتباه کردند و همین باعث شده تا کار به اینجا کشیده شود.

وی گفت: به نظر من اگر دولت و مجلس اراده کنند می‌توانند کارهایی را انجام بدهند تا آمریکایی‌ها را تحت فشار قرار دهند تا به نتیجه مورد نظر خودمان برسیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به کمیته نظارت بر اجرای برجام اظهار داشت: این کمیته باید وظایف خودش را انجام دهد و هنوز هم گزارشی از اقداماتی که انجام داده ارائه نکرده است اما مجلس و کمیسیون امنیت ملی گزارش خودش را در صحن ارائه می کند.

کوثری در پایان گفت:از آنجایی که در این ایام تعدادی از نمایندگان درگیر موضوعات انتخاباتی هستند و مجلس هم درگیر بودجه است، پس از به سرانجام رساندن بودجه حتما در اولین جلسه از تیم مذاکره کننده در مجلس دعوت کرده و اقداماتی که باید انجام می‌شده را پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/1404

 

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان