۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اعضای شورای سلامت مشکل تصفیه فاضلاب شهری را جدی بگیرند
کد خبر: ۱۶۷۵۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۹ ساعت: ۱۰:۴۱ ↗ لینک کوتاه

معاون فرماندار شهرستان البرز:

اعضای شورای سلامت مشکل تصفیه فاضلاب شهری را جدی بگیرند

معاون فرماندار شهرستان البرز گفت: انتظار می‌رود با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری مسئولین و اعضای شورای سلامت ابتدا به حل معضل فاضلاب شهرستان باور و اعتقاد داشته و در مرتفع نمودن این مشکل اهتمام ورزند.

اعضای شورای سلامت مشکل تصفیه فاضلاب شهری را جدی بگیرند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نصیری معاون فرماندار شهرستان البرز شب گذشته(شنبه) در جلسه شورای سلامت این شهرستان ضمن تاکید بر خود مراقبتی بمنظور حفظ سلامت و شادابی افراد، به اهمیت این موضوع در سطح جامعه و ایجاد جامعه ای سالم اشاره کرد.
وی افزود: اگر سلامت را برای افراد جامعه حق محسوب کنیم، اقدام همگانی بمنظور حفظ آن نیز یک وظیفه همگانی است که استمرار و برنامه ریزی دراین خصوص می‌تواند به اقدامات هماهنگ در سطح شهرستان منجر شود.
نصیری در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت با شعار غلبه بر دیابت در سال جاری اذعان کرد: باید تلاش کرد تا با برنامه ریزی درست، شیوه و فرهنگ زندگی مردم را تغییر داده و نگرش جامعه به منظور ارتقا مولفه‌های سلامت و خود مراقبتی بالارود.
وی تصریح کرد: رشد بیماری دیابت بیش از پیش در جامعه مشاهده می‌شود و این مهم در درازمدت مشکلات و هزینه‌های زیادی را هم برای فرد بیمار و هم برای دولت ایجاد خواهد کرد.
این مسئول در ادامه ضمن تاکید بر لزوم اجرا بهینه و عملی برنامه‌های هفته سلامت در سال 95، پیگیری جدی دستگاه‌های مرتبط به منظور حل مشکل تصفیه فاضلاب شهری در تصفیه خانه شرکت شهر صنعتی البرز را خواستار شد.
وی خاطر نشان کرد: اگر وظایف دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این حوزه به تفکیک و در غالب مصوبات ابلاغ شده به درستی اجرا شود، این مشکل درمدت زمان کوتاهتری برطرف می‌شود.
نصیری ادامه داد: هدایت حجم مناسب از فاضلاب تولید شده به این تصفیه خانه و استفاده مناسب از آن، آلودگی زیست محیطی را نیز کاهش داده که مدیریت این مهم نیز از خواسته‌های بحق شهروندان است.
وی افزود: انتظار می‌رود با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری مسئولین و اعضای شورای سلامت ابتدا به حل معضل فاضلاب شهرستان باور و اعتقاد داشته و در مرتفع نمودن این مشکل اهتمام ورزند.
نصیری در پایان ابراز امیدواری کرد تا دغدغه‌های سلامت مردم در سطح شهرستان بیش از گذشته در نظر گرفته شود و بتوانیم در سال جاری خبر ویژه‌ای از شهرستان البرز در این حوزه داشته باشیم.
در پایان این جلسه نیز ادارات آبفای شهری، محیط زیست، جهاد کشاورزی، شرکت شهر صنعتی البرز و شبکه بهداشت و درمان شهرستان به ارائه گزارش اقدامات و عملکرد خود در حوزه های مختلف پرداختند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان