۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پنجمین جشنواره "صبحانه سالم" در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۱۶۷۲۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۸ ساعت: ۱۵:۴۹ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت هفته سلامت؛

پنجمین جشنواره "صبحانه سالم" در قزوین برگزار می‌شود

پنجمین جشنواره "صبحانه سالم" به منظور آشنایی بیشتر بانوان قزوینی در تهیه و مصرف مواد غذایی سالم همزمان با هفته سلامت در قزوین برگزار می‌شود.

پنجمین جشنواره "صبحانه سالم" در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین به منظور ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به تهیه غذای سالم برنامه‌هایی را تدوین کرده که جشنواره صبحانه سالم از جمله آن است.

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی به حساب می‌آید و کسانی که این وعده غذایی را در برنامه روزانه خود می‌گنجانند، از سلامت بیشتری در طول زندگی خود برخوردارند از سوی دیگر مطالعات نشان می‌دهند صبحانه موجب افزایش توانایی حل مساله، تمرکز بیشتر و داشتن تفکری خلاق در فرد می‌شود.

پنجمین جشنواره "صبحانه سالم" به منظور آشنایی بانوان قزوینی در تهیه و مصرف مواد غذایی سالم در سفره غذایی خانواده با شعار « شهروند سالم، شهر موفق» با مشارکت مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین برگزار می‌شود.

این جشنواره ساعت 7 صبح روز دوشنبه (ششم اردیبهشت ماه) با شرکت 500 بانوی قزوینی در بوستان بانوان قزوین برگزار می‌شود.

تبیین نقش مادران در تغذیه و سلامت افراد خانواده و به ویژه فرزندان، آشنایی شهروندان با صبحانه‌های مناسب، سالم و مقوی، حذف مواد غذایی غیر ضروری از سفره غذایی، آشنایی هرچه بیشتر بانوان با مواد غذایی سالم، معرفی مواد غذایی سالم مورد نیاز برای صبحانه، نهادینه کردن فرهنگ مصرف هر روزه صبحانه و آگاهی از عوارض نخوردن صبحانه از جمله اهداف پنجمین جشنواره صبحانه سالم می‌باشد.

در این جشنواره استفاده از مواد سالم و مغذی، تزیین مناسب، سادگی و پرهیز از تجمل از محورهای مورد نظر برای داوری کارشناسان می‌باشد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان