۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین احتمال اپیدمی مسمومیت دهانی در مناطق سیل زده
کد خبر: ۱۶۷۱۲۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

احتمال اپیدمی مسمومیت دهانی در مناطق سیل زده

رئیس اورژانس از وضعیت مناطق سیل زده و میزان نهایی تلفات جانی در این مناطق خبر داد.

احتمال اپیدمی مسمومیت دهانی در مناطق سیل زده
امین صابری‌نیا رئیس اورژانس کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان در خصوص میزان تلفات ناشی از سیل اخیر گفت: در سه استان  ایلام ، لرستان و دزفول خوزستان بیشترین میزان خسارت ناشی از سیل را داشتیم که با نگاه مدیریت بحران و تخلیه ساکنان مسیرهایی که به سیلاب منتهی بود، خسارت جانی زیادی نداشتیم.

وی افزود: در این سه استان 3 فوتی ناشی از صاعقه، 1 مورد فوتی ناشی از غرق شدگی و 2 مورد هم مفقودی داشتیم.

صابری نیا تصریح کرد: مشکل خاصی در بحث سیلاب نداشتیم که این نشان دهنده نگاه مدیریت بحران است که باید تقویت شود تا خسارات به حداقل ممکن برسد.

وی در ادامه گفت: در خرم آباد و پل دختر لرستان مشکل زیر ساخت آب آشامیدنی وجود دارد که از لحاظ لوله کشی آب دچار مشکل شده و 3 روز است که تلاش داریم آب را دوباره به وضعیت عادی بازگردانیم.

وی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بهداشت آب آشامیدنی در لرستان گفت: اگر نتوانیم این مشکل را هر چه زودتر برطرف کنیم ممکن است با یک اپیدمی مسمومیت دهانی یعنی بیماری های منتقله از راه دهان و مدفوع مواجه شویم البته با بازدیدهای میدانی که انجام دادم خوشبختانه کارشناسان بهداشت محیط به صورت مستمر بازدید دارند و تانکرهای آب را مورد تست قرار می دهند و اگر میزان کلر زیاد باشد آن را به میزان مطلوب می رسانند.

صابری نیا در پایان گفت: خوشبختانه بیشترین خسارت ناشی از سیلاب مالی بوده است و از لحاظ جانی با مدیریت بحران کمترین میزان آسیب را داشتیم.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان