۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آیین روایت شیدایی ۹ در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۱۶۷۰۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۸ ساعت: ۱۲:۱۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری؛

آیین روایت شیدایی ۹ در قزوین برگزار شد

با حضور مسئولان کشوری و استانی به مناسبت هفته هنر و انقلاب اسلامی آیین روایت شیدایی ۹ بزرگداشت شهید فرهنگ سیدمرتضی آوینی در قزوین برگزار شد.

آیین روایت شیدایی ۹ در قزوین برگزار شد
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ، نهمین مراسم روایت شیدایی شامگاه جمعه با حضور احسان محمدحسنی رئیس سازمان هنری و رسانه‌ای اوج و تهیه کننده فیلم سینمایی "بادیگارد"، حسین قدیانی نویسنده و پژوهشگر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین و جمعی از مدیران، مسئولان استانی و هنرمندان در تالار شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی با همکاری مرکز علمی و فرهنگی شهید آوینی قزوین و حوزه هنری استان قزوین برگزار شد.

در این مراسم در رابطه با ابعاد مختلف شخصیت شهید آوینی هم‌چون روحیه انقلابی و مبارز این شهید بزرگوار صحبت شد و آثار هنری خلق شده توسط این مستندساز و متفکر بزرگ و انقلابی معرفی شد.

شهید سید مرتضی آوینی شهریور سال 1326 در شهرری متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌ خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران گذراند و مقاطق کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته هنر دانشگاه تهران گذراند.

شهید آوینی فیلم‌سازی را در اوایل پیروزی انقلاب با ساختن چند مجموعه همچون مجموعه‌ 6 روز در ترکمن صحرا و مجموعه‌ مستند خان گزیده‌ها آغاز کرد.

در پایان این مراسم آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین از احسان محمدحسنی رئیس سازمان هنری و رسانه‌ای اوج و تهیه کننده فیلم سینمایی "بادیگارد" به خاطر اثر فاخر و انقلابی فیلم بادیگارد با اهدای لوحی تقدیر کرد.

انتهای پیام/1404


منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان