۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین دو سرانجام برای گوشی‌های مسروقه
کد خبر: ۱۶۷۰۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۸ ساعت: ۱۲:۱ ↗ لینک کوتاه

سرنوشت گوشی های مسروقه؛

دو سرانجام برای گوشی‌های مسروقه

سارقان حرفه ای و اغلب سارقان شخصاً از گوشی مسروقه استفاده نمی‌کنند یا گوشی را به طوری که قابل پیگیری باشد نمی‌فروشند.

دو سرانجام برای گوشی‌های مسروقه
به گزارش سرویس علم وفناوری  صبح قزوین ؛،یک فعال بازار موبایل گفت: اگر تغییر شماره سریال (IMEI) گوشی امکان پذیر باشد گوشی به فروش می‌رود در غیر این صورت، سرانجام اغلب گوشی‌های مسروقه اوراق شدن است و تعمیرکاران متخلف از قطعات این گوشی‌ها استفاده می‌کنند.

علیرضا صمیمی درباره سرنوشت گوشی هایی که به سرقت می روند، اظهارداشت: شماره سریال (IMEI) گوشی‌های به سرقت رفته به درخواست صاحب گوشی در لیست سیاه اپراتور موبایل قرار می‌گیرد و اگر سیم کارتی داخل گوشی انداخته و گوشی روشن شود، گوشی در شبکه قابل ردیابی خواهد بود.

این فعال بازار گوشی موبایل گفت: با علم به این موضوع سارقان حرفه ای و اغلب سارقان شخصاً از گوشی مسروقه استفاده نمی‌کنند یا گوشی را به طوری که قابل پیگیری باشد نمی‌فروشند.

وی گفت: درباره برخی گوشی‌های اندرویدی امکان آنلاک کردن (بازکردن قفل نرم افزاری و سخت افزاری گوشی) و تغییر شماره سریال گوشی وجود دارد و با این اقدام گوشی از طریق شماره سریال قابل ردیابی نخواهد بود.

صمیمی ادامه داد: اما سرانجام اغلب گوشی‌های مسروقه اوراق شدن است و تعمیرکاران متخلف از قطعات این گوشی‌ها استفاده می‌کنند.

این فعال بازار گوشی موبایل گفت: بدین ترتیب یک گوشی حدوداً یک میلیون تومانی توسط سارقان به قیمت حدود صد هزار تومان فروخته می‌شود.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان