۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین همایش بزرگ پیاده‌روی خانواده در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۱۶۶۹۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۸ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت هفته ارتش؛

همایش بزرگ پیاده‌روی خانواده در قزوین برگزار شد

به مناسبت هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران، همایش پیاده‌روی خانواده، در قزوین برگزار شد.

همایش بزرگ پیاده‌روی خانواده در قزوین برگزار شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، همایش پیاده‌روی خانواده صبح جمعه، با حضور امیر فهمیده معاون اجرایی ارتش، فریدون همتی استاندار قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و اقشار مختلف مردم از میدان جانبازان تا سینما تابستانی باراجین برگزار شد.

امیر فهمیده معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اظهار کرد: نامگذاری ۲۹ فروردین هرسال به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی(ره) بود.

وی افزود: پس از گذشت دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی(ره) به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب به وفاداری ارتشیان به آرمانهای انقلاب اسلامی باشد.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هر حکومت و دولتی برای حفظ استقلال و امنیت و تمامیت ارضی خود به نیروی مسلحی قوی نیازمند است، عنوان کرد: همه کشورها در تمامی دوران به ویژه در برهه کنونی به دنبال این مهم هستند چرا که به پشتوانه نیروی مسلحی قوی می توانند در تمامی محافل بخوبی ظاهر شوند.

فریدون همتی استاندار قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: حوزه سلامت و ورزش همگانی از محورهای اصلی دولت تدبیر و امید است در استان قزوین هم این محورها به‌طور جد در حال پیگیری است.

وی در ادامه قزوین را یکی از قطب‌های گردشگری اعلام کرد و افزود: از همه هموطنان بالأخص مردم استان‌های هم‌جوار دعوت می‌کنم که برای یک مسافرت ارزان و با صرف کمترین وقت قزوین را که ۱۰۰ سال پایتخت ایران بوده با بیش از یک هزار ۱۰۰ اثر تاریخی، طبیعی ثبت‌شده انتخاب کنند.

استاندار قزوین یادآور شد: همچنین دهکده طبیعت که یکی از جاذبه های گردشگری قزوین محسوب می شود که در مسیر اتوبان قزوین به تهران و قزوین به زنجان قرار دارد و مکان بسیار مناسبی برای گذران ایام تعطیلات برای خانواده هاست.

داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: ارتقاء ضریب نشاط در جامعه، ترویج ورزش همگانی و انسجام آن در بین آحاد مختلف جامعه است.

وی یادآور شد: امروز همه دنیا به این نتیجه رسیده اند که یکی از مولفه های توسعه، توجه به ورزش و همگانی کردن آن است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: بوستان ملی باراجین یکی از جاذبه های گردشگری استان در کنار جاذبه های تاریخی و گردشگری دیگر استان قطب خوبی برای سرمایه گذاری و گردشگری بشمار می رود.

امیر مجد آرا رئیس فدراسیون ورزش های همگانی نیز در ادامه برگزاری همایش های پیاده روی خانواده را در کاهش بروز سکته های قلبی و ایجاد نشاط در روحیه بسیار مفید و موثر دانست.

وی ادامه داد: خوشبختانه اهداف و برنامه های تعریف شده وزارت ورزش و جوانان در سال جاری براساس شعار سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» پیش بینی شده است.

در ادامه مسعود نصرتی شهردار قزوین بیان کرد: قزوین در زمان حکومت صفوی پایتخت ایران بوده است و به همین دلیل دارای اماکن و موزه‌های تاریخی بسیاری است.

وی اظهار کرد: قزوین از نظر تعداد اثر تاریخی رتبه سوم در ایران را دارد و پایتخت بزرگ خوشنویسی ایران محسوب می شود.

نصرتی افزود: همچنین دهکده طبیعت، نخستین اکو پارک گردشگری، آموزشی و تحقیقاتی کشور محسوب می‌شود که در بوستان ۱۴۰۰ هکتاری باراجین ایجاد شده است.

مشهدی آقایی مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین نیز اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر شاهد پیشرفت‌های خوبی در ورزش‌های قهرمانی هستیم و برای نهادینه کردن ورزش در جامعه تلاش خواهیم کرد.

مریم نخستین نایب رئیس ورزش‌های همگانی قزوین نیز یادآور شد: با توجه به افزایش آپارتمان‌نشینی باید بانوان نقش مؤثری در خو گرفتن اعضای خانواده با ورزش داشته باشند و البته برای ورزش بانوان هم تمهیداتی ازجمله آموزش صحیح حرکات ورزشی در برنامه‌ها پیش‌بینی‌شده است.

در ادامه امیررضایی رئیس ورزش‌های همگانی استان نیز با تشکر از حامیان برپائی این همایش به تشریح فواید ورزش اشاره کردند.

در پایان این مراسم جوایز ورزشی، فرهنگی و معنوی متناسب با سلامت مردم از سوی دستگاه‌های مختلف استان به‌قیدقرعه اهدا شد.


انتهای پیام/1404

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان