۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دستگیری سریع مجرمان در کاهش جرائم موثر است
کد خبر: ۱۶۶۹۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۸ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

دستگیری سریع مجرمان در کاهش جرائم موثر است

دادستان عمومي و انقلاب قزوين دستگیری سریع مجرمان و كاهش زمان كشف جرائم واقع شده را در روند پيشگيري از وقوع جرائم جديد موثر دانست.

دستگیری سریع مجرمان در کاهش جرائم موثر است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، حجت الاسلام اسماعيل صادقي نياركي در معيت معاونان و برخي قضات به طور سرزده به كلانتري 11 مدرس قزوين رفت و در بدو ورود از فضای عمومی، بازداشتگاه، ساير قسمت‌ها و امکانات موجود در کلانتری بازدید کرد.
وی در این بازدید اظهار کرد: وضعيت موجود مطلوب است ولي از آنجا كه پاياني براي نيك و عمل خوب نيست بايد اين روند مثبت در خدمت رساني به مردم توسعه يابد.
وي با تقدیر و تشکر از خدمات نیروی انتظامی ادامه داد: احترام به مردم و جلب اعتماد آن‌ها، باید سرلوحه کار همه ما قرار گیرد و اقدامات قانونی به نحو احسن انجام پذیرد.
دادستان عمومي و انقلاب قزوين اضافه كرد: شما حافظ مال، جان، آبرو و ناموس مردم هستید از اين رو بايد طوري عمل كنيد تا وقتي کسی وارد کلانتری‌ ‌شد به لحاظ نوع برخورد شما احساس امنیت و آرامش کند.
وي افزود: صبر و بردباري، برخورد مناسب، سعه صدر در برخورد با مردم و رعايت قوانين و مقررات از اصولی است که باید در مراکز انتظامی به آن توجه ویژه ای شود، از اين رو رفتار مأموران بايد طوري باشد كه با حضور خود در سطح شهر، موجبات آرامش شهروندان قانون‌مدار و رعب و وحشت مجرمان و قانون‌گريزان و متعرضان و متعديان به حقوق مردم را فراهم آورند.

برخورد با خرده فروشان مواد مخدر يكي از دغدغه‌هاي مردم است
صادقي نياركي عنوان كرد: در حوزه جرائم واقع شده انتظاري كه از كاركنان خدوم فرماندهي انتظامي استان مي‌رود كاهش زمان وقوع جرم و كشف آن است چراكه كاهش زمان كشف جرائم عامل بازدارنده اي است كه مي تواند در پيشگيري از جرائم نقش موثر و جدي داشته باشد.
وي خاطرنشان کرد: در ارتباطي كه با مردم داريم، آنها يكي از دغدغه‌هاي خود را برخورد با خرده فروشان مواد مخدر عنوان مي‌كنند؛ از آنجا كه مجموعه انتظامي و قضايي استان قزوين در برنامه هاي كاري مشترك موفقيت و دستاوردهاي مهمي در برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر داشته و فضاي استان را براي آنها ناامن كرده‌اند، لازم است در زمينه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر نيز گام‌هاي اساسي برداشته شود.

توجه جدی به مددكاري اجتماعي در حوزه كلانتري‌ها

دادستان عمومي و انقلاب قزوين تصريح كرد: يكي ديگر از مسائلي كه در حوزه كلانتري‌ها بايد مورد توجه قرار گيرد، مددكاري اجتماعي است.
وي اعلام كرد: امروز در راستاي تحقق پليس جامعه كلانتري‌ها داراي كادر مجرب مددكاري است كه موضوع مددكاري اجتماعي بايد به طور جدي مورد توجه قرار گيرد چراكه بسياري از اختلافات كه جنبه خصوصي دارند قبل از رسيدگي قضايي، توسط مددكاران اجتماعي و كارشناسان مركز مشاوره قابل بررسي و حل و فصل است.
صادقي نياركي توضيح داد: پرسنل انتظامي استان قزوين در عرصه‌هاي مختلف درايت و كارداني خود را نشان داده‌اند از اين رو انتظار مردم و مسئولان از اين نيرو در عرصه‌هاي مختلف بايد برآورده شود چراكه اين نيرو توان و ظرفيت‌هاي خوبي دارد.
وي يادآورشد: نظارت بر روند كار و پاسخگويي به ارباب رجوع در كلانتري‌ها، صدور دستورات لازم در خصوص تقويت محاسن و برطرف كردن معايب براي خدمتگزاري بهتر و مناسب‌تر از اهداف این بازدیدهاست.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان