۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ظرفیت‌های کرمانشاه برای گسترش اردوهای راهیان نور
کد خبر: ۱۶۶۹۴۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ظرفیت‌های کرمانشاه برای گسترش اردوهای راهیان نور

سالانه میلیون‌ها نفر چه به صورت اردویی و چه به صورت خانوادگی و خودجوش از مناطق عملیاتی دفاع مقدس کشورمان بازدید می‌کنند و این در حالی است که سهم استان کرمانشاه از این بازدیدها در قیاس با ظرفیت‌هایی که در این حوزه دارد، چندان نیست.

ظرفیت‌های کرمانشاه برای گسترش اردوهای راهیان نور

سالانه میلیون‌ها نفر چه به صورت اردویی و چه به صورت خانوادگی و خودجوش از مناطق عملیاتی دفاع مقدس کشورمان بازدید می‌کنند و این در حالی است که سهم استان کرمانشاه از این بازدیدها در قیاس با ظرفیت‌هایی که در این حوزه دارد، چندان نیست.

به گزارش صبح قزوین ، در بیان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه راهیان نور همین بس که جنگ تحمیلی از این استان آغاز شد و در همین استان هم خاتمه یافت و بسیاری از عملیات‌های نظامی دوران دفاع مقدس در این خطه رخ داده است.

دیگر اینکه استان کرمانشاه محل حضور و شهادت تعداد زیادی از افراد موثر در جریان جنگ تحمیلی بوده و امروز نیز شاهد تعداد زیادی از یادمانهای دفاع مقدس که یادگارهایی از آن دوران است در این استان هستیم.

شرایط آب و هوایی استان کرمانشاه نیز بگونه‌ای است که امکان ورود زائرین راهیان نور در چهار فصل سال را ایجاد کرده که این یک مزیت مهم برای اردوهای راهیان نور غرب کشور نسبت به مناطق جنوبی محسوب می‌شود.

با وجود همه اینها و دیگر مزیت‌های استان در حوزه راهیان نور، آنطور که باید و شاید شاهد حضور کاروان‌های راهیان نور در استان کرمانشاه نیستیم و گویی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این استان در حوزه راهیان نور غفلت شده است.

علی یوسفی‌راد مسئول اردویی،گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه با اشاره به بیشتر بودن نگاه‌ها به سمت راهیان نور جنوب در گذشته، گفت: در چند سال اخیر توجه به مناطق عملیاتی غرب بیشتر شده، هر چند هنوز هم استان کرمانشاه در این حوزه جای کار خیلی زیادی دارد.

یوسفی‌راد با حضور در صبح قزوین ( صبح قزوین )منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه از چند سال گذشته با تلاش‌های قرارگاه راهیان نور و همت مسئولین استان پیشرفت‌های خوبی در حوزه راهیان نور در استان انجام شده،ابراز امیدواری کرد: شاهد حضور پرشورتر کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی و زیارتی دفاع مقدس در استان کرمانشاه باشیم.

یوسفی‌راد با بیان اینکه اوایل نگاه‌ها بیشتر به سمت راهیان نور جنوب کشور بود، گفت: همین مسئله سبب شده تا آمار راهیان نور جنوب خیلی بیشتر از غرب باشد، اما چند سالی است که سال راهیان نور در کرمانشاه همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین شهدای بازی‌دراز و با حضور مسئولین کشوری و جمع زیادی از هموطنانمان آغاز می شود و امیدواریم این مسئله فتح بابی باشد برای سمت و سو یافتن هرچه بیشتر کاروان‌های راهیان نور به سمت غرب و استان کرمانشاه.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه در ادامه خواستار برنامه‌ریزی رسانه‌ها در راستای سوق دادن اردوهای راهیان نور به سمت مناطق عملیاتی استان کرمانشاه شد.

یوسفی‌راد با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خاص استان کرمانشاه در حوزه راهیان نور، افزود: وجود مناطق عملیاتی ویژه نظیر مرصاد و ویژگی‌های خاص استان کرمانشاه می‌تواند پتانسیل خوبی برای حضور پرشورتر کاروان‌های راهیان نور در این استان باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه زیارتگاه‌ها و مناطق عملیاتی ویژه‌ای دارد که هر یک از آنها جاذبه های فراوانی دارند، مرصاد را پربازدیدکننده‌ترین یادمان استان کرمانشاه دانست.

وی آغاز سال راهیان نور را همه ساله از ابتدای اردیبهشت ماه دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع حدود 900 هزار نفر از زیارتگاه‌ها و اماکن اقامتی راهیان نور استان کرمانشاه دیدن کنند.

وی سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه هفت اردوگاه مجهز دارد، گفت: در شهر کرمانشاه اردوگاه توحید، زائرسرای کربلا، زائرسرای شهید دکامی و اردوگاه تنگ کنشت جزو اردوگاه‌های مجهز راهیان نور هستند.

به گفته وی در شهرستان سرپل ذهاب هم دو اردوگاه و در شهرستان قصرشیرین نیز یک اردوگاه مجهز راهیان نور فعال است.

وی اشاره ای هم به آمار راهیان نور دانش آموزی داشت و با بیان اینکه از مهر ماه امسال تاکنون 30 هزار نفر از دانش آموزان استان کرمانشاه به زیارتگاه ها و مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند، گفت: از این تعداد اعزام 6800 نفر آن به جنوب و مابقی به مناطق عملیاتی غرب اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این استان در حوزه راهیان نور را ویژه دانست و خواستار توجه ویژه به پتانسیل‌های این استان در حوزه راهیان نور شد.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی 26 هزار شهید در این استان به شهادت رسیدند که 9800 نفر آنها مربوط به خود استان بوده و بیش از 16 هزار نفر دیگر شهدای اعزامی از سایر نقاط کشور بوده‌اند.

وی گفت: مردم استان کرمانشاه در طول سال‌های دفاع مقدس به طور مستقیم با جان و مالشان به جهاد پرداختند و این می‌تواند پتانسیل خوبی برای توسعه راهیان نور در این استان باشد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان