۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ریالی از اعتبارات هلال احمر از محل مدیریت بحران پرداخته نشده است
کد خبر: ۱۶۶۶۹۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ریالی از اعتبارات هلال احمر از محل مدیریت بحران پرداخته نشده است

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: هیچ اعتباری از اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی جمعیت هلال احمر کشور از محل ماده ۱۰ و ۱۲ که ذات آن مدیریت بحران است در سال ۹۴ پرداخت نشدو با این حال گلایه داریم اما خرده نمی‌گیریم چون از وضعیت اعتباری دولت آگاهی داریم.

ریالی از اعتبارات هلال احمر از محل مدیریت بحران پرداخته نشده است

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: هیچ اعتباری از اعتبار 700 میلیارد تومانی جمعیت هلال احمر کشور از محل ماده 10 و 12 که ذات آن مدیریت بحران است در سال 94 پرداخت نشدو با این حال گلایه داریم اما خرده نمی‌گیریم چون از وضعیت اعتباری دولت آگاهی داریم.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه لرستان، احمدی در جلسه ستاد بحران استان لرستان با بیان اینکه اگر به عنوان جمعیت هلال احمر وسیله‌ای را در اختیار داشته باشیم و اگر کسی دچار حادثه ای شد و ما از آنها استفاده نکنیم مقصر هستیم، افزود: خانه های هلال را در همه روستاها ایجاد و امدادگری و نجات گری را به مردم آموزش می دهیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر ابراز امیدواری کرد که خانه های هلال همزمان با هفته هلال احمر در روستاها رونمایی شوند.

احمدی تصریح کرد: هلال احمر اگر می خواهد هر خانواده یک امداد گر داشته باشد باید آموزش ها را در روستاها به مردم ارائه دهد و با این حال خانه های هلال در مدارس و مساجد واقع در روستاها راه اندازی می شوند بی آنکه بخواهیم کارمندی را استخدام کنیم و یا ساختمانی بسازیم.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح آمایش جمعیت هلال احمر تعداد پایگاههای این جمعیت در صورت نیاز افزایش می یابند ، اظهار کرد: آمایش سرزمینی در نحوه استقرار جمعیت هلال احمر در استان لرستان نیازمند بازنگری است و با این حال بر اساس طرح آمایش اگر در بحث تعداد پایگاه‌ها در استان با کمبود باشیم آنها را اضافه می کنیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه همزمان با برنامه ششم توسعه در حال تدوین یک برنامه برای جمعیت هلال احمر کشور هستیم گفت: محدودیت های خرید هلیکوپتر همچنان پابرجاست؛ اما با این حال این جمعیت تا سه ماه پیش 17 هلیکوپتر در اختیار داشت، دو فروند جدید به ناوگان ما اضافه شد و تعداد هلی کوپتر به 19 فروند افزایش یافت همچنین یک فروند دیگر هم تا یک ماه دیگر به این ناوگان اضافه می شود.

احمدی بیان کرد: اگر مشکلی پیش نیاید قرار است که شش فروند هلی کوپتر دیگر هم به ناوگان جمعیت هلال احمر اضافه شوند و با این حال با تمام ویژگی هایی که لرستان دارد و ما آنها را می شناسیم یک فروند از این هلیکوپترها به این استان تعلق می گیرد.

وی افزود: علی رغم اینکه هلیکوپترهای جمعیت هلال احمر کاربردی در خاموش کردن آتش سوزی جنگل ها ندارند؛ اما بعضا از ما برای خاموش کردن آتش سوزی طلب کمک می شود؛ البته این در حالیست که ما پیشنهاد تشکیل آتش‌نشان جنگل را داده ایم؛ اما متاسفانه منابع خدادادی از بین می روند و ما حاضر نیستیم که امکانات را بدهیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: پس از انجام بررسی‌های لازم در صورت نیاز قایق نیز به استان لرستان اختصاص می یابد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان