۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین یکی از موانع سر راه تحقق شعار سال، مفاسد اقتصادی است
کد خبر: ۱۶۶۶۸۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

یکی از موانع سر راه تحقق شعار سال، مفاسد اقتصادی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به این که اقتصاد کشور ما سیاسی است، گفت: یکی از موانع سر راه تحقق شعار سال، مفاسد اقتصادی است.

یکی از موانع سر راه تحقق شعار سال، مفاسد اقتصادی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به این که اقتصاد کشور ما سیاسی است، گفت: یکی از موانع سر راه تحقق شعار سال، مفاسد اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: اولین مناسبت 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که یکی از مناسبت‌های انقلابی در تاریخ انقلاب اسلامی است که همزمان با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ارتش که پیکره اصلی آن جوانان برومند انقلابی بود به ندای آسمانی امام راحل(ره) لبیک گفتند و تشکیل شد.

وی با بیان این‌که ارتش در کنار مردم باعث سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب شد، افزود: سرعتی که در پیروزی انقلاب اسلامی پیش آمد به دلیل پیمان و پیوند ارتش با امام (ره) بود که در طول 37 سال گذشته ارتش جمهوری اسلامی برگ‌های زرینی در کارنامه خود دارد.

لطفی خاطرنشان کرد: حضور ارتش در 8 سال دفاع مقدس و تقدیم کردن شهدا، جانبازان و آزادگان به اسلام و انقلاب نمونه‌ای از رشادت‌های ارتش است که در استان ایلام نیز با حضور در عملیات غرورآفرین میمک توانست ضربات محکمی به ارتش بعث عراق وارد کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به ولادت امام جواد (ع)، گفت: یکی از مناسبت‌های ماه مبارک رجب، ولادت این امام بزرگوار است که در یکی از دعاها از ناحیه ولی‌الله اعظم وارد شده است که آن حضرت، خدا را به 2 امام قسم می‌دهد که یکی از آنها امام جواد(ع) است که در سن 8 سالگی به امامت می‌رسد.

وی ادامه داد: امام جواد(ع) به‌علت قابلیت و بهره‌مندی از معارف الهی جایگاه ویژه‌ای داشت و نباید فراموش کرد که امامان معصوم(ع) در زمان حاکمان بسیار ظالم و جبار زندگی می‌کردند و همیشه در معرض فتنه‌های این حاکمان ظالم قرار داشتند اما اراده خداوند حفاظت از آنها بود.

امام‌جمعه ایلام با بیان این‌که شعار امسال که از طرف رهبری معظم انقلاب با نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده نیازمند آسیب‌شناسی است، یادآور شد: آسیب‌هایی که ممکن است این شعار را از محتوا بیندازد باید بررسی شوند، چون این شعار بر اساس نیازها و ضرورت‌های جامعه از طرف رهبری اعلام شده است.

لطفی خاطرنشان کرد: یکی از این آسیب‌ها شعارزدگی است که باید همگی دست به دست هم دهیم تا این شعار را در مقام عمل، اجرایی کنیم و نقش دولتمردان در این میان برای تحقق شعار سال بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به این‌که دومین مانع بزرگ بر سر راه تحقق این شعار، مفاسد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از عرصه‌ها خیلی خوب پیش رفته‌ایم از جمله دانش هسته‌ای، فناوری موشکی و علمی اما متأسفانه در عرصه اقتصاد، فقط شعاری کار کرده‌ایم که امسال باید به صورت عملیاتی در بخش اقتصاد کار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، اقتصاد کشور را سیاسی دانست و گفت: بلای اقتصاد کشور ما سیاست است، دو سال از شعار اقتصاد مقاومتی در کشور می‌گذرد، چرا آثارش نمایان نشده‌اند، چون دست‌هایی با نگاه سیاسی در کار هستند. آن هم نه سیاست جمهوری اسلامی بلکه سیاستی که کلید حل مشکلات اقتصادی را به برجام گره زده است.

لطفی ادامه داد: داعش مولود نامشروع اسرائیل، آل سعود، آمریکا و ترکیه است که در منطقه جنایت می‌کند، بانیان اصلی جنایت در منطقه جنایات را محکوم می‌کنند و ایران را حامی تروریست می‌دانند، آنها باید بدانند که حقانیت جمهوری اسلامی ایران برای همه جهان ثابت شده است.

وی تصریح کرد: ما باید بپذیریم که غربی‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، اما برخی‌ها به‌دنبال توجیه کردن این حرکات غرب هستند که باید به فرامین و توصیه‌های رهبری عمل کنند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان