۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سه اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران
کد خبر: ۱۶۶۳۹۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سه اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در جمع منتخبین معتمدین معین استان البرز تأکید کرد: حفظ و ارتقای روحیه انقلابی از وظایف تشکل‌های ایثارگران است.

سه اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در جمع منتخبین معتمدین معین استان البرز تأکید کرد: حفظ و ارتقای روحیه انقلابی از وظایف تشکل‌های ایثارگران است.

به گزارش صبح قزوین ، همایش منتخبین معتمدین معین استان البرز با حضور سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از نخبگان ایثارگر استان البرز در سالن اجتماعات سازمان قطار شهری کرج و حومه برگزار شد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار با اشاره به این‌که امنیت کشور مدیون خانواده‌های شهدا و ایثارگران است، گفت: در طول 10سال گذشته برای سومین بار در جمع معتمدین معین استان البرز هستیم و امروز به برکت خون‌های ریخته شده شهدایی مانند آجرلو، ید الله کلهر، شرع پسند، احسانی نژاد و تمامی شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است که ما در امنیت کامل به سر می‌بریم این درحالی است که اکنون در قلب اروپا شاهد وحشت و نا امنی هستیم ولی ایران اسلامی در آرامش به سر می‌برد.

انصاری در ادامه با تشریح نقش و وظایف معتمدین معین ادامه داد: معتمدین معین تشکلی است که در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می‌کند و محوری‌ترین نقش و وظیفه آن بازتولید، نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و وظیفه افرادی که در این تشکل هستند حفظ و ارتقای روحیه انقلابی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر این نکته تأکید کرده‌اند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به چگونگی انقلابی ماندن اشاره کرد و گفت: امروزه سمبل انقلابی بودن و انقلابی ماندن حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری هستند و انقلابی بودن یعنی شناخت آفت‌های از بین برنده این مهم که از جمله آن می‌توان به تحریف، تخریب و فراموشی اشاره کرد.

وی با اشاره به ضرورت دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است و در هر سال هزاران دیدار در سطح کشور انجام می‌شود و یکی از افتخارات امروز این است که توانسته‌ایم با جامعه ایثارگری ارتباط تنگاتنگ برقرار کنیم و امیدواریم دیدار با جامعه ایثارگری استان البرز که 2400 شهید و 10500 جانباز تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است همچنان ادامه یابد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم پدر شهید معظم قربانپور به نمایندگی از جمع منتخبین معتمدین معین استان البرز با اهدای لوح تقدیر از خدمات سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تقدیر کرد.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح اولویت‌های مورد نظر بنیاد در عملی کردن اقتصاد مقاومتی گفت: تلاش کارکنان بنیاد باید در راستای گفتار، کردار و پندار متناسب با دستگاه عصمت و طهارت بوده و همچنین خدمت در بنیاد باید در راستای خدمت به نبی اکرم (ص) باشد.

سردار محسن انصاری همچنین در نخستین نظارت ستادی در سال 95 در جمع کارکنان بنیاد استان البرز با تبریک ماه پربرکت رجب اظهار کرد: این دومین بار است که از بنیاد استان البرز بازرسی ستادی انجام می‌شود و باید از مدیران سابق و فعلی و کارکنان این اداره کل برای توجه به فرهنگ ایثار و شهادت تشکر کنیم.

قائم مقام بنیاد در ادامه با اشاره به اعلام اولویت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی گفت: رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سه اولویت توانمندسازی، ارتقای بهره‌وری و توسعه فرهنگی را برای بنیاد تعیین کردند که بر اساس این اولویت‌ها، توانمندسازی جامعه هدف بنیاد یعنی ارتقای سطح توانمندی ایثارگران مدنظر است و در اولویت توسعه‌ فرهنگی نیز کلید اجرایی، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و مدیریت جهادی است و وظیفه‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: مه‌ تلاش ما باید در راستای گفتار، کردار و پندار متناسب با دستگاه عصمت و طهارت باشد و همچنین خدمت ما باید در راستای خدمت به نبی اکرم (ص) باشد و درراه خودسازی گام برداشته و راه و منش شهیدان که راه عزت اسلام و بزرگی اسلام است را بشناسیم و این‌ها همه باروحیه‌ انقلابی بودن و انقلابی ماندن حاصل می‌شود.

قائم‌مقام بنیاد شهید با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری در شعار امسال به آن اشاره کردند فرصتی برای رها شدن از اقتصاد وابسته و ایجاد سبک زندگی ایرانی و اسلامی است. اقتصاد مقاومتی تنها مختص واحدهای تولیدی نیست و این موضوع نباید در دستگاه‌های علمی و فرهنگی فراموش شود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان