۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پایان قصه تلخ معلولان با تحقق وعده وزیر بهداشت
کد خبر: ۱۶۶۲۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۷ ساعت: ۱۷:۳۱ ↗ لینک کوتاه

در اجرای مرحله دوم طرح تحول سلامت صورت می‌گیرد؛

پایان قصه تلخ معلولان با تحقق وعده وزیر بهداشت

مشاور عالی سازمان بهزیستی گفت: یکی از رویکردهای مناسب دولت تدبیر و امید، اجرای طرح تحول نظام سلامت بوده که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وعده نگاه ویژه به بخش توان‌بخشی معلولان را در مرحله دوم اجرای این طرح داده است.

پایان قصه تلخ معلولان با تحقق وعده وزیر بهداشت
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ،محمدعلی محسنی‌بندپی مشکلات بسیاری در قشر معلولان وجود دارد که از موارد آن می‌توان به گران بودن دستگاه‌های مورد نیاز توان‌بخشی معلولان و کیفیت آنان اشاره کرد.

وی با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه ارائه خدمات به معلولان در استفاده از تولیدات داخلی معلولان افزود: با تأکید بر فرمایش‌های مقام معظم رهبری، به تمام دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌کنیم تا از کیفیت تولیدات داخلی بهره‌مند شود.

مشاور عالی رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: دولت موظف است نظارت خود را در استفاده از تولیدات داخلی افزایش دهد تا معلولان به واسطه ضعف تجهیزات مورد نیاز با مشکل دوباره مواجه نشوند.

محسنی‌بندپی بیان کرد: در توان بخشی معلولان از تمام خدمات و تجهیزات بهینه استفاده کرده‌ایم تا ظرفیت‌ها و توانایی‌های یک معلول به نقطه اوج خود برسد.

این مسئول ضمن تأکید بر استفاده از محصولات داخلی کشور عنوان کرد: از دولت درخواست داریم تا نظارت خود به کمپانی‌ها و کارخانجاتی که محصولات منحصر به افراد معلول را تولید می‌کنند، نظارت داشته باشد.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران به راه حل مقابله با قیمت‌های گران تجهیزات توان بخشی معلولان اشاره و تصریح کرد: برای جبران بخشی از هزینه‌های سنگین، باید پوشش بیمه‌ای معلولان را افزایش دهیم که البته در این راستا رایزنی‌های مختلفی را با سازمان‌های بیمه‌گر انجام می‌دهیم.

محسنی‌بندپی یادآور شد: برای جبران بخش دیگری از هزینه‌های تجهیزات توانمندسازی معلولان باید از سازمان‌های بین‌المللی مبنی بر پوشش خدمات بیمه معلولان استفاده شود.

وی در راستای به روزرسانی تجهیزات توانمند‌بخشی و فیزیوتراپی معلولان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کنگره فیزیوتراپی به صورت سالانه در کشور برگزار می‌شود، در این کنگره‌‌ها 80 شرکت سازنده تجهیزات و لوازم توان بخشی معلولان مشارکت دارد که می‌توان از خدمات آنان استفاده کرد.

مشاور عالی رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در تولید دستگاه‌ها و لوازم مورد نیاز معلولان 500 تا 600 درصد رشد کمی داشته‌ایم که اگر این روند با کیفیت بخشی همراه شود مشکلی در حوزه تجهیزات این افراد نخواهیم داشت.

محسنی‌بندپی ادامه داد: دولت باید در راستای تجهیزات توانمندسازی معلولان یارانه خاصی را به شرکت‌های تولیدکننده ارائه دهد تا در این راستا از خدمات آنان برای معلولان استفاده کرد.

وی به طرح تحول نظام سلامت و تأثیر آن بر توانمند‌سازی معلولان پرداخت و عنوان کرد: یکی از رویکردهای مناسب دولت تدبیر و امید، اجرای طرح تحول نظام سلامت است که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وعده نگاه ویژه به بخش توان‌بخشی معلولان را در مرحله دوم اجرای این طرح داده است.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر برنامه ششم توسعه در مرحله تصویب است، بودجه اختصاصی سال 95 توانمندسازی معلولان مشخص نیست.

انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان