۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ماراتن پرسش و پاسخ سالانه پوتین آغاز شد
کد خبر: ۱۶۶۰۴۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ماراتن پرسش و پاسخ سالانه پوتین آغاز شد

رئیس‌جمهوری روسیه امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران حاضر شد و قرار است به سوالات داخلی و خارجی پاسخ دهد. وی در سال ۲۰۱۳ رکورد پاسخ به هشتاد و پنج سوال را در نزدیک به پنج ساعت شکست.

ماراتن پرسش و پاسخ سالانه پوتین آغاز شد

رئیس‌جمهوری روسیه امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران حاضر شد و قرار است به سوالات داخلی و خارجی پاسخ دهد. وی در سال 2013 رکورد پاسخ به هشتاد و پنج سوال را در نزدیک به پنج ساعت شکست.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه جلسه پرسش و پاسخ سالانه خود را درباره مسائل اقتصادی آغاز کرد که به نظر می‌رسد در سایه تحریم‌های اقتصادی غرب بیش از هر چیزی بر مسکو فشار می‌آورد.

پوتین در ابتدا به سوالاتی درباره وضعیت اقتصادی کشورش پاسخ داد و اذعان کرد که شرایط چندان ایده‌آل نیست.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه هشدار داد که اگر نسبت به فعالیت‌های داعش بی‌تفاوت ماند، این گروه ممکن است بار دیگر قدرت بگیرد و به همین دلیل روسیه به دقت روی این موضوع تمرکز کرده تا جلوی این گروه تروریستی را بگیرد.

به گفته وی، پس از خروج نیروی هوایی روسیه از سوریه، نیروهای عادی دولت دمشق در حال تقویت ظرفیت‌های جنگی خود هستند.

پوتین تاکید کرد که مخالفان تکه‌تکه سوریه در حال بازیابی شرایط میدانی و تسلیحات خود است.

پوتین همچنین درباره شرایط در حلب سوریه که آن را شهری استراتژیک خواند، گفت که گروه‌های تروریستی بسیاری در آن وجود دارند و نمی‌توان آنها را به سادگی جدا کرد.پوتین افزود: ارتش سوریه موقعیت خوبی در آنجا دارد اما نیروهای اپوزیسیون برای باز پس گیری آنجا تلاش می‌کنند. تهدید تروریسم در سوریه هنوز وجود دارد و خروج نیروهای ما به معنای آن نیست که ما سوریه را به حال خود رها کرده‌ایم. ما امید داریم که روند سیاسی بتواند مشکلات کنونی را حل کند.

رهبری روسیه همچنین درباره مواضع ترکیه در قبال تروریست‌ها تاکید کرد: مردم ترکیه و روسیه دوست‌ هستند اما مشکلاتی جدی با سیاستمداران ترکیه وجود دارد و رفتار آنها تا حدی نامناسب است. رهبری ترکیه همانقدر که با افراطگرایان همکاری دارد، با آنها مبارزه نمی‌کند. در رابطه با تحرکات آنها در جنوب شرق ترکیه هم می توان گفت که جنگی داخلی در آنجا در جریان است. هیچ ضمانتی برای روس‌ها در ترکیه وجود ندارد. رهبری ترکیه باید از امنیت گردشگران اطمینان حاصل کند اما سوال اینجاست که آیا آنها از پس این کار برمیایند یا خیر.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان