۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین طرح تعالی مدیریت مدرسه در ۹۱ واحد آموزشی استان اجرا شد
کد خبر: ۱۶۵۹۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۶ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش ابتدایی قزوین:

طرح تعالی مدیریت مدرسه در ۹۱ واحد آموزشی استان اجرا شد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در ۹۱ واحد آموزشی استان خبر داد.

طرح تعالی مدیریت مدرسه در ۹۱ واحد آموزشی استان اجرا شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، جلسه ارزیابی برنامه تعالی مدیریت مدرسه با حضور معاون آموزش ابتدایی و کارشناسان آموزش ابتدایی و متوسطه در سالن مرکز رفاهی فرهنگیان نواب برگزار شد.

رضا طاهرخانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در مورد روح تعالی مدیریت اظهار کرد: همه تلاش‌ها باید این باشد که روح تعالی مدیریت در سیستم مدرسه وارد شود، در غیر این صورت مستندسازی تولید کاغذ و زباله است.

کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت از راهبردهای اصلی وزارت آموزش و پرورش 

وی افزود: رشد و توسعه جامعه زمانی محقق می‌شود که به فرآیند تعلیم و تربیت توجه جدی شود، لذا ضرورت دارد که معلمان از دانش و مهارت و صلاحیت کاری بالاتری برخوردار شوند.

معاون آموزش ابتدایی استان خاطرنشان کرد: کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت یکی از راهبردهای اصلی وزارت آموزش و پرورش است که راه دسترسی به آن توانمندسازی نیروی انسانی است.

طاهرخانی تصریح کرد: یکی از راه‌های توانمندسازی نیروی انسانی اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه است که در سند تحول بنیادین و راهکارهای مدیریتی منظور شده است.

وی اضافه کرد: مهمترین هدف این طرح، برنامه محور بودن مدرسه با مشارکت اولیاء دانش‌آموزان، معلمان و سایر نهادهای اجتماعی است، در نگاه نخست، برنامه تعالی مدیریت، مجموعه‌ای از اقدامات و وظایفی است که مدیر باید انجام دهد.

طاهرخانی با اشاره به شاخص‎های ارزیابی بیان کرد: شاخص‌های ارزیابی طرح تعالی مدیریت شامل داشتن دید علمی و منطقی، داشتن دانش بالا به منظور به چالش کشیدن برنامه تعالی در مدرسه، عدم قضاوت عجولانه، آشنایی کامل با شاخص‌های ارزیابی، صادق و حرفه‌ای بودن و مورد اعتماد ارزشیابی شونده بودن می‌باشد.

ماموریت ارزیابان حرکت به سمت بهبود فعالیت مدرسه است نه تفکیک بهترین‌ها
معاون آموزش ابتدایی گفت: جنس کار برنامه تعالی مدیریت، کیفی است و کمی نیست، بنابراین هیچ مدرسه‌ای نباید انتظار داشته باشد که در طول یک یا دو سال متعالی شود، بلکه باید در یک فرآیند پنج الی هفت ساله به این شاخص برسد.

طاهرخانی تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که ما در مدرسه به دنبال اجرا کننده خوب نیستیم بلکه به دنبال مدیری هستیم که جریان را به سمت تعالی رشد بدهد و چشم انداز مدارس متعالی به سمت بهترین شدن است نه به سمت کسب بالاترین امتیاز.

وی ماموریت ارزیابان را حرکت به سمت بهبود مدرسه نه تفکیک بهترین‌ها بیان کرد و ادامه داد: در ارزیابی قرار نیست به دنبال نمره دادن صرف باشیم، در واقع ارزیابی باید بزرگترین محل یادگیری باشد.

معاون آموزش ابتدایی استان درباره مهمترین شاخص‌های مدیر از نگاه برنامه تعالی مدیریت گفت: نگاه بین المللی مدیر نباید کمتر از وزیر باشد و نگاه ملی مدیر نباید کمتر از نماینده باشد.

این مسئول یادآور شد: این طرح در سال تحصیلی جاری در 91 مدرسه شامل 39 واحد آموزشی ابتدایی، 30 مدرسه دوره اول متوسطه، 17 مدرسه دوره دوم متوسطه، 2 هنرستان فنی و حرفه‌ای و 3 واحد آموزشی کاردانش اجرا شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان