۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کودکان قزوینی، همیار آتش نشان می‌شوند/ فرهنگ سازی ایمنی در ۱۱۸ مهدکودک استان
کد خبر: ۱۶۵۸۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۶ ساعت: ۱۰:۳۴ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین:

کودکان قزوینی، همیار آتش نشان می‌شوند/ فرهنگ سازی ایمنی در ۱۱۸ مهدکودک استان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: با فرهنگ سازی ایمنی در ۱۱۸ مهد کودک استان، کودکان با کمک‌های امدادی و فعالیت‌های آتش نشانی آشنا و همیار آتش نشان می‌شوند.

کودکان قزوینی، همیار آتش نشان می‌شوند/ فرهنگ سازی ایمنی در ۱۱۸ مهدکودک استان
بهاره رحمانی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با اشاره به ضرورت آموزش مهارت‌هاي ايمني به کودکان اظهار کرد: با توجه به تاثیرات ناگوار وقوع حوادث در زندگی افراد، رعایت اصول ایمنی در زندگی و شغل از اهمیت فراوانی برخوردار است.
وی افزود: در این میان کودکان نیز به دلیل نداشتن تجربه، بیش از سایرین در معرض حوادث مختلف قرار دارند که این امر ضرورت آموزش مهارت‌های ایمنی از سنین کودکی را روشن می‌سازد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: مهد‌های کودک به دلیل حضور کودکان و آموزش پذیری و تأثیرگذاری بیشتر آنها در جامعه به‌ویژه خانواده، نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی ایمنی جامعه خواهد داشت.

فرهنگ سازی ایمنی برای 7 هزار کودک استان
وی تصریح کرد: بخشی از شکل‌گیری شخصیتی کودکان در زمینه آموزش‌ها در این سن صورت می‌پذیرد از این رو فرهنگ سازی ایمنی در مهدکودک‌ها را می‌توان اقدام مهمی در راستای فرهنگ سازی ایمنی در جامعه برشمرد .
رحمانی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این زمینه بیان کرد: فرهنگ سازی ایمنی برای گروه‌های سنی 3 تا 6 سال در 118 مهد کودک با همکاری سازمان آتشنشانی استان قزوین در حال اجرا است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با آموزش‌های ارائه شده در این طرح، کودکان با شماره‌های اضطراری، فعالیت‌های آتش نشانی و کمک‌های امدادی آشنا و همیار آتش نشان می‌شوند.

برگزاری دوره‌های آموزشی اطفاء حریق برای 300 مربی مهد کودک
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی اطفاء حریق در سال گذشته برای 300 نفر از مربیان مهد کودک نیز با هدف افزایش اطلاعات مربیان و آموزش بهتر مفاهیم اطفاء حریق به کودکان برگزار شد.
وی عنوان کرد : مربیان مهدکودک‌ها در مرکز آموزش آتش نشانی آموزش‌های لازم را دیده و خدمات سازمان آتشنشانی از طریق واحد کار به کودکان حاضر در مهدکودک‌ها و خانواده‌ آنها فرهنگ سازی و اطلاع رسانی می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان