۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اولویت شهرداری برای توانمندسازی فرزندان زنان سرپرست خانوار
کد خبر: ۱۶۵۵۰۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اولویت شهرداری برای توانمندسازی فرزندان زنان سرپرست خانوار

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران در تشریح اهم برنامه‌های سال ۹۵ گفت: از سال گذشته موضوع توانمندسازی فرزندان زنان سرپرست خانوار را در دستور کار قرار دادیم و در نظر داریم تا در سال جاری این رویکرد را با تاکید بر نحوه تحصیل، مشاوره‌های روانشناسی و حل مشکلات رشد کودکان تقویت کنیم.

اولویت شهرداری برای توانمندسازی فرزندان زنان سرپرست خانوار

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران در تشریح اهم برنامه‌های سال 95 گفت: از سال گذشته موضوع توانمندسازی فرزندان زنان سرپرست خانوار را در دستور کار قرار دادیم و در نظر داریم تا در سال جاری این رویکرد را با تاکید بر نحوه تحصیل، مشاوره‌های روانشناسی و حل مشکلات رشد کودکان تقویت کنیم.

به گزارش سرویس «شهری» صبح قزوین ، فهیمه فیروزفر گفت: ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مدتی است که تمرکز خود را بر فرزندان زنان سرپرست خانوار به ویژه سلامت آنان قرار داده است. ما تلاش می کنیم از کودکی تا پایان دوره مجردی افراد را از حیث تحصیلات، مشاوره های روانشناسی و حل مشکلات رشد کودکان رصد کنیم تا بتوانیم توانمندی خانواده را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه از حدود 17 هزار خانمی که در سامانه ستاد ثبت نام کردند در حال حاضر بین 6 تا 7 هزار نفر تحت پوشش قرار دارند، گفت: یکی از برنامه های ما برای سال جاری تهیه کتابچه هایی با محتوای فعالیتهای زنان توانمند و روش های موفقیت آنان است. در نظر داریم پس از ورود افراد جدید به سیستم این کتابچه ها را در اختیار خانمها قرار دهیم تا مطمئن باشند با توکل به خدا و برنامه ریزی درست می‌توانند مشکلات خود را حل کنند.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مراکز کوثر در سال 95 افزایش می‌یابد؟ تصریح کرد: ما چندان به فکر افزایش مراکز کوثر نیستیم بلکه به دنبال آن هستیم تا شرایط فعالیت در این مراکز را بهینه کنیم. به این معنی که میزان تولیدات افزایش پیدا کند، کوثرها به برندهای بیشتری وصل شوند و بازار فروش بهتری داشته باشند.

فیروزفر تاکید کرد: البته اگر منطقه‌ای متقاضی مرکز کوثر باشد ما مشکلی برای افزایش نداریم و امکانات را در اختیار می‌گذاریم. در عین حال اگر کوثری در منطقه‌ای باشد و با اقبال چندانی رو به رو نشود، ساختمان را به شهرداری تحویل می دهیم.

وی با بیان اینکه 140 مرکزی که شهرداری در اختیار گذاشته است، 70 مرکز فعالند، خاطرنشان کرد: بالغ بر 1200 تا 1300 نفر در این 70 مرکز مشغول به کار هستند و تمام تلاش ما این است تا امسال رابطه میان کوثرها و برندها را گسترش دهیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در پایان به همکاری ستاد و سازمان خدمات اجتماعی برای فعال سازی مرکز بهاران بانوان پرداخت و گفت: در حال حاضر کارآفرین‌هایی داریم که می توانند در بحث بهاران خانم‌ها همکاری کنند. این افراد مشخص شده‌اند و فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان