۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اهداف انتخاباتی پشت صحنه حمایت دولت از پرداخت یارانه/ رئیس جمهور علاقه مند به شفافیت در حساب‌های مالی نیست/ امتناع روحانی از اجرای قانون مبارزه با پولشویی
کد خبر: ۱۶۵۴۶۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اهداف انتخاباتی پشت صحنه حمایت دولت از پرداخت یارانه/ رئیس جمهور علاقه مند به شفافیت در حساب‌های مالی نیست/ امتناع روحانی از اجرای قانون مبارزه با پولشویی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت با اهداف انتخاباتی از پرداخت یارانه حمایت می‌کند و این درحالیست که از اجرای مصوبه مجلس درباره پرداخت یارانه به افراد نیازمند که در نام نویسی با مشکل مواجه شده‌اند خودداری می‌ کند.

اهداف انتخاباتی پشت صحنه حمایت دولت از پرداخت یارانه/ رئیس جمهور علاقه مند به شفافیت در حساب‌های مالی نیست/ امتناع روحانی از اجرای قانون مبارزه با پولشویی

موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت در خصوص مخالفت با قطع یارانه 24 میلیون نفر از مردم گفت: کمیسیون تلفیق بودجه با همکاری دولت مصوب کرد تا یارانه سه دهک پردرآمد جامعه که بیش از 35 میلیون تومان سالانه حقوق دریافت می‌کنند یارانه‌شان قطع شود اما سخنگوی دولت در صحن علنی مجلس با این مسئله به مخالفت پرداخت که این مسئله اعتراض اعضای کمیسیون تلفیق را در پی داشت.

وی افزود: دولت به خاطر در پیش بودن انتخابات تلاش می‌کند تا در جامعه اینگونه القا کند که حامی پرداخت یارانه به مردم است تا چهره مثبتی را از خود به نمایش بگذارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: آنچه که در این میان مهم است حفظ حقوق ملی و توجه به منافع ملی است و نه منافع گروهی و فردی. دولت نباید به صرف اینکه انتخابات را در پیش رو دارد پا روی قانون بگذارد.

ثروتی اظهار داشت: مجلس در سال 94 هم مصوب کرد تا یارانه 6 میلیون نفر قطع و 4 هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان و هزار و 300 میلیارد تومان برای مسکن جوانان در نظر گرفته شود. اما دولت در سال 94 هم این مصوبه را اجرا نکرد.

وی با بیان اینکه دولت قانون هدفمندی یارانه‌ها را نیز اجرا نمی‌کند افزود: در قانون آمده 50 درصد از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها بین مردم باز توزیع شود. 30 درصد در بخش تولید و 20 درصد نیز برای طرح های عمرانی در نظر گرفته شود که دولت این را هم اجرا نمی‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در زمان دولت دهم آقایانی که امروز در دولت یازدهم مشغول هستند در آن زمان منتقدین دولت بودند و در مصاحبه‌های خود می‌گفتند که چرا دولت قانون‌شکنی می‌کند و به وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کند حال که خود دولت را در اختیار گرفتند قانون‌شکنی می‌کنند و به قانون احترامی نمی‌گذارند.

ثروتی خاطرنشان کرد: به خاطر دارم که در خصوص نرخ تسعیر دارایی‌های بانک مرکزی در دولت دهم که با مخالفت مجلس نیز همراه بود همین آقای نوبخت و آقای طیب‌نیا می‌گفتند که دولت می‌خواهد پول چاپ کند این کار دولت ارزش پول ملی را کاهش می‌دهد و ..

وی ادامه داد: حال که این افراد در راس امور قرار گرفتند آقای نوبخت و آقای طیب نیا به مجلس آمده بودند و به شدت دفاع می‌کردند که نرخ تسعیر دارایی‌های بانک مرکزی انجام شود  و بتوانند از این طریق بدهی‌هایشان به بانک‌ها را پرداخت کنند  و مجلس هم مخالفت کرد و به آن رای نداد و مجلس گفت به همان دلیلی که ما با دولت دهم مخالفت کردیم به همان دلیل نیز با دولت یازدهم مخالفت می‌کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: مجلس هم سال گذشته و هم امسال مصوب کرد که افراد نیازمندی که در بحث دریافت یارانه از قلم افتاده‌اند و در موقع نام‌نویسی با مشکلاتی در دفاتر پیشخوان به دلیل مشکلات فنی نتوانستند ثبت‌نام کنند دولت به این افراد یارانه پرداخت کند اما دولت امتناع می‌کند. دولت به جای اینکه حامی مستضعفین باشد حامی ثروتمندان شده است.

ثروتی خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور می‌گوید ما نمی‌توانیم در حساب مردم سرک بکشیم. آقای رئیس‌جمهور باید بداند مسائل مالی باید از شفافیت برخوردار باشد اما وی علاقمند به شفافیت شفافیت و روشن شدن حساب‌های مالی نیست.

وی افزود: علیرغم اینکه مجلس قانون مبارزه پولشویی را مصوب کرده رئیس‌جمهور این قانون را قبول ندارد و نمی‌خواهد آن را اجرا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: آقای طیب‌نیا تسعیر دارایی‌های بانک مرکزی را مطرح و از آن دفاع می‌کند در حالی که حتی هیچ اقتصاددانی در کشور از این موضوع دفاع نمی‌کند و اما آقای طیب نیا به عنوان وزیر اقتصاد این موضوع را مطرح می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان