۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد به صورت رایگان در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند
کد خبر: ۱۶۵۳۳۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد به صورت رایگان در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند

نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۹۵ دولت را مکلف کردند مقدمات تحصیل دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی به صورت رایگان فراهم کند.

دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد به صورت رایگان در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1395 کل‌کشور تبصره 9 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اجازه داده شد تا سقف درآمد اختصاصی سال 1394 نسبت به أخذ تسهیلات از بانک‌ها اقدام کنند و در جهت تکمیل طرح‌های تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای خود استفاده نمایند و نسبت به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاصی خود اقدام کنند.

همچنین صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف شدند وجوه حاصل از بازپرداخت وام‌های شهریه سال‌های 1385 تا 1393 را به حساب درآمد عمومی کشور، موضوع ردیف 160160 واریز کنند. درآمد حاصله تا سقف 450 میلیارد (450.000.000.000) ریال از محل ردیف 145-530000 جدول شماره 9 این قانون اختصاص می‌یابد تا به عنوان کمک به افزایش سرمایه‌ صندوق رفاه دانشجویان تلقی ‌شود.

طبق مصوبه مجلس، 100 درصد (100%) وجوه اداره‌شده پرداختی از سال 1385 تا سال 1394 به صندوق‌های رفاه و دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کمک جهت افزایش سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویی تلقی می‌شود. وجوه حاصل از بازپرداخت وام‌های مذکور تا سقف 11 هزار و 300 میلیارد ریال در قالب درآمد اختصاصی برای پرداخت مجدد به دانشجویان به مصرف می‌رسد.

همچنین مقرر شد به منظور ارتقای کیفیت مدارس و پرداخت مطالبات فرهنگیان به‌ویژه بازنشستگان، دولت مکلف شد ماهیانه معادل یک درصد از یک دوازدهم اعتبارات هزینه‌ای و تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی سوده وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره 3 این قانون را کسر و در ردیف تعیین‌شده جدول شماره 5 این قانون منظور کند. درآمد حاصله از محل ردیف تعیین‌شده جدول شماره 9 این قانون به مصرف می‌رسد.

در بند الحاقی 3 این تبصره، دولت مکلف شد مقدمات تحصیل دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد امام‌خمینی را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی به صورت رایگان فراهم کند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان