۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کشف انبار کالاهای فاسد و غیربهداشتی در کرمانشاه
کد خبر: ۱۶۵۳۱۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کشف انبار کالاهای فاسد و غیربهداشتی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف یک انبار کالاهای فاسد شده و غیربهداشتی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد‌ و ۱۶۶میلیون ریال‌ خبر داد.

کشف انبار کالاهای فاسد و غیربهداشتی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف یک انبار کالاهای فاسد شده و غیربهداشتی قاچاق به ارزش 10 میلیارد‌ و 166میلیون ریال‌ خبر داد.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )منطقه کرمانشاه، سردار "منوچهر امان‌الهی" در این خصوص گفت: در راستای‌ تشدید‌ روند مبارزه با قاچاق کالا و در پی دریافت‌ اخباری ‌مبنی‌ بر اینکه‌ افرادی در یکی‌ از محلات شهر کرمانشاه‌ در خرید‌ و فروش ارزاق عمومی‌ قاچاق، فاسد و غیر‌بهداشتی فعالیت‌ دارند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با قاچاق کالا‌ و ارز قرار گرفت.

وی افزود: متخلفان پس از ‌دپوی اقلام غذایی در انبار خود، آنها را در کیسه‌های به ظاهر سالم بسته‌بندی کرده و دوخت جدید‌ می‌زدند، سپس در سطح شهر و سایر‌ شهرستان‌های مرکزی‌ کشور‌ به فروش می‌رساندند.

‌فرمانده انتظامی استان کرمانشا‌ه تصریح کرد: با بررسی‌ موضوع و هماهنگی‌ قضائی‌ و اخذ مجوز، بازرسی‌ از محل مذکور انجام شد.

امان‌الهی ادامه داد: دو اکیپ‌ از پرسنل اداره آگاهی به محل مربوطه رفتند و مقادیر‌ قابل توجهی‌ از ارزاق عمومی‌ شامل لیمو‌ خشک‌، گردو، برنج پاکستانی‌ و هندی‌ کپک زده و غیرقابل‌ استفاده را در انبار ‌مذکور مشاهده کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان ساخت: پس از هماهنگی‌ با اداره‌ کل تعزیرات‌ حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و سازمان اموال تملیکی‌، نمایندگان ادارات مذکور در محل حاضر شده و مشاهده کردند که دو نفر از کارگران‌ در حال تخلیه‌ برنج خارجی‌ و تفکیک‌ و جداسازی‌ برنج های‌ فاسد و کپک‌زده از برنج‌های سالم هستند.

وی افزود: در بازرسی از این انبار یک دستگاه دوخت گونی‌ و توزین‌ برقی‌، تعداد زیادی کیسه‌های‌ باز شده‌، 850 کیسه‌ گردو خارجی‌ به وزن دو هزار و 250 کیلوگرم‌، 800 کیسه‌ لیمو‌ ‌خشک خارجی‌ به وزن 15 هزار و 200 کیلوگرم‌ و 71 هزار و 900 کیلوگرم‌ انواع برنج خارجی‌ فاقد مدارک‌ معتبر ‌گمرکی کشف‌ شد.

امان‌الهی تصریح کرد: از ارزاق کشف شده توسط نماینده‌ معاونت غذا و دارو جهت انجام آزمایشات‌ لازم نمونه‌برداری شد ‌و با دستور قضائی‌ درب‌های این انبار پلمب‌ شد‌.

وی افزود: پرونده تشکیل شده در این راستا در حال پیگیری است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان