۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آیت الله موسوی نژاد دار فانی را وداع گفت
کد خبر: ۱۶۵۰۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۵ ساعت: ۱۲:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رحلت؛

آیت الله موسوی نژاد دار فانی را وداع گفت

آیت الله موسوی نژاد از علمای بزرگ خراسان سحرگاه امروز در بیمارستان امام حسین(ع) مشهد درگذشت.

آیت الله موسوی نژاد دار فانی را وداع گفت
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، حجت الاسلام حسین ضیایی، مدیر مدرسه آیت الله موسوی نژاد و داماد ایشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: آیت الله موسوی نژاد که به دلیل عارضه مغزی پس از انتقال از بیمارستان قائم مدتی در بیمارستان امام حسین(ع) مشهد بستری بود نیمه شب گذشته دارفانی را وداع کرد.

وی افزود: مراسم تشییع ایشان فردا در حسینیه نجفیها واقع در کوچه چهارباغ  انجام می شود؛ ساعت دقیق این مراسم و مکان دفن متعاقبا اعلام می‌شود.

زندگی نامه آیت الله موسوی نژاد

آیت الله سید محمد موسوی نژاد متولد دهم دیماه سال 1310 هجری شمسی در مشهد می باشد که در حوزه مشهد به تحصیل و طی مدارج علمی نزد علمای شهیر عصر خود پرداخته و به توشه علمی و اخلاقی بزرگی دست پیدا کرد آیت‌الله حسن علی مروارید ، آیت الله میلانی، آیت الله میرزا جواد تهرانی و آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی، آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی، آیت‌الله میرزا احمد مدرسی از استادان وی هستند.

وی در سال 1349 مدرسه علمیه ای در انتهای کوچه چهارباغ برای تربیت و تحصیل طلاب به راه انداخت که به نام وی شهرت یافت و طلاب زیادی تحت مدیریت مستقیم ایشان مدارج علمی حوزه را در کنار کلاس های اخلاقی خاص ایشان گذرانده و به موفقیت های والایی دست پیدا کردند. توجه به مسائلی اخلاقی و معنوی، انس با ادعیه و قرآن و اهتمام به نماز شب و نوافل در کنار توجه گسترده وخاص به دروس در تحقیق و تفحص و مباحثه از ویژگی های این مدرسه بود که عملا  افراد و عالمان بزرگی را تحویل جامعه داده است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی تولیت استان قدس رضوی، حجت الاسلام شریعتی دادستان سابق خراسان، آیت الله شیخ جواد مروی، آیت الله احمدی و آیت الله گنجی، حجت الاسلام والمسلمین وحیدی، درایتی و حسینی فقیه و محمد مروارید  از چهره های شاخص امروز، شاگردان دیروز مدرسه معروف آیت الله موسوی نژاد هستند علاوه بر این نام ها افراد زیادی در این سطح نیز وجود دارند که همچون استاد بزرگ خود خالصانه به حوزه و اسلام خدمت کرده اند اما از طرح نام خود پرهیز کرده اند.

آیت الله موسوی نژاد قبل از نوروز دچار سکته مغزی شدند و در بیمارستان قائم مشهد بستری شدند اما پس از مدتی به حالت پایدار رسیدند که علما بزرگ خرسان و نیزشاگردانش از وی عیادت کردند پس از مدتی به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شدند که این اواخر سطح هشیاری او پایین آمده و در نهایت شب گذشته دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان