۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تصویب اساسنامه جدید پست‌بانک‌ در مجلس
کد خبر: ۱۶۵۰۴۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تصویب اساسنامه جدید پست‌بانک‌ در مجلس

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش ICT و تحقق اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه گفت: اساسنامه جدید پست بانک ایران در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و لازم است پیگیری‌های بعدی برای ابلاغ آن انجام شود.

تصویب اساسنامه جدید پست‌بانک‌ در مجلس

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش ICT و تحقق اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه گفت: اساسنامه جدید پست بانک ایران در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و لازم است پیگیری‌های بعدی برای ابلاغ آن انجام شود.

به گزارش سرویس بازار صبح قزوین ، برات قنبری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: برنامه‌های توسعه‌ای برای پست بانک ایران در زمینه‌های خرده‌بانکداری و اشتغال‌زایی طراحی و تعیین شده و پست بانک ایران همواره مورد حمایت وزارتخانه است.

قنبری ضمن اشاره به این مهم که رونق اقتصادی بدون پیشرفت بخش ICT امکان‌پذیر نیست عنوان کرد: ICT یک فرصت است و باید با کاهش تهدیدات جهت گسترش آن گام برداشت؛ زیرا خروج از رکود و رونق اقتصادی بدون پیشرفت این بخش امکان‌پذیر نیست.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر حفظ ارزش و اخلاق در این راستا اظهارداشت: در تمام برنامه‌ها حفظ ارزش‌ها و اخلاق مدنظر قرار گرفته و تلاش می‌کنیم 3 تا 5 درصد برای تحقیقات و 5 تا 10 درصد نیز به بحث امنیت تخصیص دهیم.

قنبری با تبیین رویکردهای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی آن در بخش ICT و محورهای اعلام شده در بیانات مقام معظم رهبری در نوروز 95 افزود: اقتصاد مقاومتی درون‌زا و عدالت محور است و خوشبختانه ما از نظر نیروی انسانی و زیرساخت‌ها ظرفیت‌های خوبی در کشور در راستای تحقق آن داریم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد فرماندهی مدیریت اقتصاد مقاومتی در دولت عنوان کرد: در این ستاد 11 برنامه تصویب شده که این وزارتخانه در آن‌ها فعال است به ویژه در دو برنامه ملی شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصادی و توسعه اقتصاد دانش بنیان به طور مستقیم در گیر است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه ششم در تبیین جایگاه و عملکرد بخش ICT گفت: این بخش توانمندساز و پیشران توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است و دستیابی به قدرت سایبری منطقه، ترویج ارزش‌های ایرانی – اسلامی، توسعه محتوا و کسب سهم مناسب از اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان سیاست‌های فضای مجازی مدنظر قرار گرفته است.

وی پیش‌بینی برنامه پنجم را 22 هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: تاکنون 17 میلیارد تومان آن محقق شده و سال 95 سال جبران کمبودهاست.

قنبری متوسط رشد بخش در برنامه ششم را 19 درصد عنوان کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه در بخش ارتباطات مأموریت سنگینی‌ در زمینه تولید، اشتغال و سرمایه داریم.

وی با اشاره به اینکه بخش ارتباطات درحال رسیدن به نقطه اشباع است افزود: باید در طول برنامه ششم توسعه سهم بخش کاربردها را از 10 درصد به 40 درصد افزایش دهیم.

قنبری با بیان شرایط استان‌ها در زمینه شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه استان‌ها متناسب با نیاز هر استان تصویب می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان