۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در اجرای طرح هادی و نوسازی روستایی
کد خبر: ۱۶۴۸۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۴ ساعت: ۱۵:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اعلام کرد:

قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در اجرای طرح هادی و نوسازی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: استان قزوین جزو ۱۰ استان برتر در بحث اجرای طرح هادی روستایی و بهسازی است

قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در اجرای طرح هادی و نوسازی روستایی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، محمد همتیان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، اظهار کرد: در موضوع توسعه سند روستایی تاکنون 45 هزار سند روستایی و 12 هزار سند شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در این استان صادر شده است.

وی درباره تهیه و اجرای طرح هادی روستایی گفت: برای 649 روستای استان قزوین بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شده و تاکنون در 313 روستا اجرای این طرح آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: مطابق ارزیابی سال 93، استان قزوین جزو 10 استان برتر در بحث اجرای طرح هادی روستایی است.

بهسازی و نوسازی 24 هزار واحد مسکن روستایی
همتیان درباره ترویج مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: به این منظور یک هزار و 660 قطعه زمین در روستاهای این استان واگذار شده و16  هزار و 819 مورد خدمات فنی مهندسی  برای این امر صادر شده است.

وی با اشاره به طرح بهسازی مسکن روستایی عنوان کرد: بهسازی 33 هزار و 865 واحد روستایی در دستور کار این نهاد قرار دارد که 24 هزار و 550 واحد پایان کار خود را دریافت کرده‌اند.

 همتیان بیان کرد: 16 هزار و 725 واحد مسکونی در مناطق آسیب‌دیده در زلزله آوج و الموت در این بهسازی و نوسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: در بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده زلزله ورزقان 25 روستا برای نوسازی و بهسازی به استان قزوین واگذار شده بود که یک هزار و 614 واحد مسکونی نوسازی شد.

وی افزود: در زمینه بهسازی و نوسازی نیز استان قزوین جزو 10 استان برتر کشور به شمار می‌رود.

ساخت 5 هزار و 660 واحد به صورت خود مالک
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: استان قزوین 19 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت دارد که تعیین شده است 5 هزار و 660 واحد در این شهرها به صورت خودمالک ساخته شود که به هر واحد مسکونی خودمالک 20 میلیون تومان تسهیلات بانکی اختصاص یافته بود.

همتیان عنوان کرد: تا کنون 99.66 درصد از تعداد واحدهای مسکونی خودمالک تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به نظارت بر ساخت و سازهای روستایی اظهار کرد: 63 دفتر نظارتی و 360 مهندس مجرب، ساخت و سازهای روستایی را کنترل و نظارت می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در پایان با اشاره به ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول اعلام کرد: میزان کمک‌های بلاعوض به منظور ساخت مسکن برای این قشر در مناطق روستایی 18 میلیون تومان و برای مناطق شهری 30 میلیون تومان است.

انتهای پیام/1404

 

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان