۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین سیاستهای تشویقی دولت برای کاهش ریزش افراد تحت پوشش نهضت سوادآموزی
کد خبر: ۱۶۴۷۹۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سیاستهای تشویقی دولت برای کاهش ریزش افراد تحت پوشش نهضت سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: سالانه ۵۰۰ هزار نفر از بی‌سواد‌ان در کشور تحت پوشش آموزشی قرار می‌گیرند و از مجموع تعداد کسانی که امسال در کشور تحت پوشش آموزشی قرار گرفته، ۲۰ هزار نفر بی‌سواد مطلق‌ و مابقی به منظور تکمیل تحصیل در نظر گرفته می‌شوند.

سیاستهای تشویقی دولت برای کاهش ریزش افراد تحت پوشش نهضت سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: سالانه 500 هزار نفر از بی‌سواد‌ان در کشور تحت پوشش آموزشی قرار می‌گیرند و از مجموع تعداد کسانی که امسال در کشور تحت پوشش آموزشی قرار گرفته، 20 هزار نفر بی‌سواد مطلق‌ و مابقی به منظور تکمیل تحصیل در نظر گرفته می‌شوند.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» صبح قزوین ، علی باقرزاده پس از ادای احترام به شهدای شهرستان ابوموسی، در نشست روسای آموزش و پرورش و کارشناسان سوادآموزی استان هرمزگان با بیان اینکه تا پایان سال 94جمعا ۸۶۶ هزار نفر از سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور به عنوان بی‌سواد شناسایی شده است، اظهار کرد: براساس سر‌شماری سال 90 که از گروه 10 تا 49 سال انجام شده، 866 هزار نفر به عنوان بی‌سواد شناسایی شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه 52 میلیون نفر جمعیت 10 تا 49 ساله در کشور وجود دارد، افزود: وضعیت سواد 46 میلیون از جامعه هدف 10 تا 49 ساله مشخص است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 97 درصد از جمعیت 10 تا 49 سال در کشور با سواد هستند، گفت: آمار باسوادا‌ن در کشور براساس سر‌شماری سال 90 و پایگاه اطلاع ثبتی مشروط بر اینکه افراد بی‌سواد در این آمار لحاظ نشود، ارائه شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به ریزش 25 درصدی از مجموع تعداد کسانی که هرساله تحت پوشش آموزشی قرار دارند، خبر داد و بیان کرد: به منظور کاهش میزان ریزش افراد تحت آموزش، دولت سیاست‌های تشویقی از جمله مبلغ 134 هزار تومانی برای افرادی که در سال 94 آموزش دیده و مبلغ 672 هزار تومان برای افراد خود‌آموز، در نظر گرفته است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان