۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هنر متعهد حقیقتا همان قرآن است/ فنون هنر و ادب در قرآن موجب شده تا ادبیات آبرومند شود
کد خبر: ۱۶۴۵۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۴ ساعت: ۱۰:۱۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در اکران فیلم بادیگارد:

هنر متعهد حقیقتا همان قرآن است/ فنون هنر و ادب در قرآن موجب شده تا ادبیات آبرومند شود

نماینده ولی فقیه در اکران فیلم بادیگارد گفت: قرآن کریم در ساختار و هم محتوا به حکمت نازل شده است و هنرمندان می توانند با شناخت مفاهیم این کتاب مقدس گوشه هایی از اقیانوس بزرگ هنر خداوند را آشکار کنند.

هنر متعهد حقیقتا همان قرآن است/ فنون هنر و ادب در قرآن موجب شده تا ادبیات آبرومند شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در مراسم بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و نمایش فیلم سینمایی بادیگارد که با حضور فعالان فرهنگی استان در سالن سینما بهمن برگزار شد، گفت: کلمه هنر در تعبیر عربی بمعنای حکمت است چرا که هنرمند بصورت حکیمانه تمام چیزها را در جای خود قرار می دهد.
وی افزود: در این مسیر هر چه محتوای کار حکیمانه بیشتر باشد آن اثر هنری نیز تاثیرگذارتر خواهد بود، همانگونه که حضرت علی(ع) نیز در تعریف حکمت فرمودند که هرکسی قدری از آن را دریافت کند صبر و قرار خود را برای دانستن بقیه آن از دست می دهد، هنرمند حقیقی نیز با چنین روحیه ای تشنه کسب و دریافت مفاهیم ناب هنر و تعالی روح است.
امام جمعه قزوین یادآور شد: قرآن کریم در ساختار و هم محتوا به حکمت نازل شده است و هنرمندان می توانند با شناخت مفاهیم این کتاب مقدس گوشه هایی از اقیانوس بزرگ هنر خداوند را آشکار کنند.
عابدینی خاطرنشان کرد: سبک بیان این کتاب آسمانی در ذات خود هنرمندانه، سرشار از تعلیق های جذاب است و این رویه خلقت است چرا که هنر معجزه خداوند است و بر همین اساس نیز هنرمند کسی نیست که هنر آفرینی کند بلکه هنرمند کسی است که کشف حقایق می کند و با کنار زدن پرده های غفلت، عادت و جهالت این حقایق را برای مخاطب نمایان می کنند.
وی افزود: شهید آوینی برای حمایت از هنر انقلاب وارد عرصه شد و این ابزار را با اخلاص در راه خدا جمع کرد و در نهایت نیز همانگونه که خداوند وعده داده بود اندیشه و هنر وی به راه هدایت الهی منتهی شد.

حمایت از جوانان هنرمند از اولویت های حوزه هنری است

رئیس حوزه هنری قزوین نیز در ادامه این مراسم با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی گفت:هنر انقلاب همان هنری است که به سمت تعالی روح حرکت و در خدمت ارزش های انسانی قرار دارد.
علی هوشمند افزود:حوزه هنری با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در رویکرد جدید خود دو هدف دارد که یکی حمایت از جوانان هنرمند انقلابی و همچنین تولید و نمونه سازی در عرصه آفرینش های هنری است.
این مسئول خاطرنشان کرد:حوزه هنری بعنوان ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با همکاری و همراهی نهادها،دستگاه ها و فعالان فرهنگی برنامه های مختلفی متناسب با این ایام تدارک دیده است که در حال اجرا هستند.
در پایان این مراسم از روح اله شریفی یکی از هنرمندان شاخص انقلابی استان قزوین تجلیل و قدردانی شد.انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان