۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مساجد باید مردم را سیاسی بار بیاورند
کد خبر: ۱۶۴۵۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۴ ساعت: ۹:۹ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای عالی تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور:

مساجد باید مردم را سیاسی بار بیاورند

عضو شورای عالی تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور گفت: در مساجد مردم را باید سیاسی بار آورد و این به معنای آن است که مردم را مسلمان بار آورده‌اید؛ چرا که دین از سیاست جدا نیست.

مساجد باید مردم را سیاسی بار بیاورند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان، عضو شورای عالی تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور در نشست ائمه جماعات استان قزوین که در شب گذشته(دوشنبه) در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی برگزار شد، با تأکید بر این‌که اگر در مساجد نمازگزاران اهل ولایت شوند خوب کار کرده‌ایم، اظهار کرد: اولین معنای متبادر از مساجد نماز جماعت و اولین معنای متبادر از نماز جماعت ولایت‌پذیری است.
وی با بیان اینکه باید بیش از پیش برنامه‌های آگاهی بخشی در حوزه سیاسی در مساجد دنبال شود، بیان کرد: پیامبر(ص) اولین کاری که در مدینه کرد، انتخاب فرمانداران مناطق مختلف بود و این اقدام ایشان که اقدامی سیاسی است، به خوبی نشان می‌دهد که باید به تبیین نقش سیاست در جامعه بیشتر توجه شود.
عضو شورای عالی تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) هرگز دین را از سیاست جدا نمی‌دانست، یادآور شد: اینکه در مساجد مردم را سیاسی بار بیاورید به معنای آن است که مردم را مسلمان بار آورده‌اید؛ چرا که دین از سیاست جدا نیست.

تغذیه در سلامت جسم و روح بسیار مؤثر است


وی خاطرنشان کرد: امام جماعت باید عادل باشد و کاری خلاف مروت انجام ندهد و کسانی که در حکومت امام زمان (عج)، در هر سطحی زمامدار هستند باید عدالت داشته باشند.
عضو شورای عالی تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به اهمیت تغذیه و بهداشت در اسلام اشاره کرد و افزود: تعداد روایاتی که در باب تغذیه در اسلام آمده بسیار زیاد است و این مهم نشان می‌دهد که تغذیه در سلامت جسم و روح بسیار مؤثر است و باید توجه بیشتری به آن شود.
وی با بیان این‌که بیماری‌های جسمی و روحی انسان با عمل به روایاتی که در اسلام در خصوص تغذیه و بهداشت آمده برطرف خواهند شد، اظهار کرد: تنها جایی که پیامبر (ص) گفته که این را به مخالفانتان یاد ندهید، در مسائل تغذیه است و اگر مردم سالم زندگی کنند دینشان هم درست خواهد شد.
پناهیان همچنین خطاب به ائمه جماعات تأکید کرد: در حوزه تغذیه مطالعه بیشتری انجام دهید و با آگاهی و علم به تغذیه درست، آن را در مساجد برای مردم بازگو و شرح دهید.

هیچ ارگانی اجازه عزل و نصب امام جماعت را ندارد


همچنین حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین هم در ابتدای این جلسه با تأکید بر اینکه تنها مرجع انتخاب ائمه جماعات استان، این مرکز است، گفت: قانوناً هیچ شخص و یا ارگانی نمی‌تواند امام جماعتی را عزل و یا نصب کند و این مسئولیت بر عهده مرکز رسیدگی به امور مساجد است.
وی تصریح کرد: باید هیئت امنای مساجد با معرفی امام جماعت انتخاب شوند و حکم هیئت امنا را نیز اداره اوقاف صادر می‌کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان