۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین هنر متعهد حقیقتا همان قرآن است/ فنون هنر و ادب در قرآن موجب شده تا ادبیات آبرومند شود
کد خبر: ۱۶۴۵۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۴ ساعت: ۹:۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در مراسم اکران فیلم بادیگارد:

هنر متعهد حقیقتا همان قرآن است/ فنون هنر و ادب در قرآن موجب شده تا ادبیات آبرومند شود

آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه گفت: فنون هنری و ادبی که در قرآن به کار رفته موجب شده تا ادبیات سر و سامان پیدا کند و آبرومند شود.

هنر متعهد حقیقتا همان قرآن است/ فنون هنر و ادب در قرآن موجب شده تا ادبیات آبرومند شود
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین؛ عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه قزوین عصر روز دوشنبه با حضور در مراسم اکران فیلم سینمایی بادیگارد که به مناسبت هفته هنر انقلابی برگزار شد، اظهار کرد: آفریننده هنر همان آفریننده جهان، انسان و قرآن است که اگر به هر کدام نظر کنیم نمایشگاه هنر می‌بینیم.

وی افزود: هنری که عقل، روح، احساس و نگاه ما را به خود جلب می‌کند در واقع این برتری به جهت قرار گرفتن حکیمانه هر چیزی در جای خود است.

نماینده ولی فقیه در قزوین از خداوند متعال به عنوان برترین هنرمند یاد کرد و گفت: وقتی می‌بینیم همه هستی، عاقلانه و فطرت‌پسند آفریده شده باید برای آن ارزش قائل شویم.

عابدینی اضافه کرد: خداوند می‌فرماید “ما آسمان‌های مطبق آفریدیم، بنگرید به این آسمان‌ها آیا می‌توانید نقص کوچکی پیدا کنید؟” قطعا همه اعتراف می‌کنیم که محال است کوچک‌ترین نقصی را بیابیم و این یعنی هنر حکیمانه.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: هنر بی‌نظیر پروردگار، بی‌شک در آفرینش روح و جسم انسان به بهترین شکل تجلی پیدا کرده است که خداوند در آفرینش انسان می‌فرماید ” فتبارک الله احسن الخالقین”.

وی تاکید کرد: هنر متعهد حقیقتا همان قرآن است چرا که در محتوا، ساختار و نزول آن جز حق را نمی‌بیند، قرآن هر شنونده‌ای حتی غیر مسلمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد همان گونه که خالق یکتا می‌فرماید “اگر آیات قرآن را بر کوه نازل می‌کردیم متلاشی می‌شد”.

نماینده ولی فقیه در قزوین اذعان داشت: فنون هنری و ادبی که در قرآن به کار رفته موجب شده تا ادبیات سر و سامان پیدا کند و آبرومند شود.

عابدینی قرآن کریم را بهترین الگوی هنرمندان در خلق آثار هنری دانست خاطرنشان کرد: جامع‌ترین تعریف برای هنر همان حکمت است، هنرمند واقعی کسی است که با هنر حکیمانه خود در راستای تعالی روح انسان تلاش می کند.

امام جمعه قزوین با اشاره به تاثیرگذاری امام علی(ع) بر مردم به عنوان یک انسان هنرمند تصریح کرد: قرآن نسخه کاملی از انسان و انسان هم نسخه کاملی از قرآن در آفرینش هنرمندانه پروردگار است.

نماینده ولی فقیه در قزوین رمز اثرگذاری هر انسانی را در سهم او از حکمت دانست و تاکید کرد: اگر هنر ما با حکمت قرآنی همراه باشد اثرگذاری و ماندگاری خدایی خواهد داشت.
انتهای پیام/

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان