۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین روایت رئیس حوزه هنری از استقبال مردم از سینماها
کد خبر: ۱۶۴۳۷۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

روایت رئیس حوزه هنری از استقبال مردم از سینماها

رئیس حوزه هنری کشور گفت که استقبال تماشاگران از سینماهای حوزه هنری، امسال رشد ۴ برابری داشته است.

روایت رئیس حوزه هنری از استقبال مردم از سینماها

رئیس حوزه هنری کشور گفت که استقبال تماشاگران از سینماهای حوزه هنری، امسال رشد ۴ برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )،منطقه گلستان، محسن مومنی شریف شامگاه 22 فروردین ماه در حاشیه مراسم هفته هنر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نوروز امسال فروش فیلم‌ها در سینماهای کشور به 14 میلیارد تومان رسید که نشان از استقبال خوب مردم از فیلم‌های سینمایی بود.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: در این مدت به لحاظ فروش 40 درصد، تماشاگران از سینماهای حوزه هنری استفاده کرده‌اند.

مومنی افزود: امسال برنامه‌های ما هم برای حرفه‌ای‌هاست و هم برای جوانان و در این مورد حوزه هنری از فیلم‌هایی که سبک زندگی اسلامی را به تصویر بکشند و در خارج از تهران تهیه شود، حمایت می‌کند.

وی اظهار کرد: سال گذشته فیلم‌هایی مانند «خسته نباشید» و «تاج محل» با این محور ساخته شد و مورد حمایت قرار گرفت.

مومنی با اشاره به اینکه بودجه این حوزه بسیار پایین است، گفت: در سال گذشته ما حدود 8 میلیارد تومان در بخش فروش کتاب درآمد کسب کردیم که نسبت به سال 93 که 5 میلیارد تومان بود و افزایش داشته و امیدواریم امسال این رشد ادامه داشته باشد.

او درباره برنامه‌های امسال این حوزه گفت: امسال به دنبال ساخت زندگینامه یکی از فرماندهان بزرگ 8 سال دفاع مقدس هستیم و همچنین در بخش تولیدات بین‌المللی هم برنامه‌های خوبی داریم.

وی درباره حوزه سینمایی هم گفت: بازسازی و زیباسازی سینماها و همچنین ساخت چند پردیس سینمایی را در برنامه داریم و امسال 2 پردیس سینمایی که کار ساخت آن‌ها اغاز شده، به بهره‌برداری می‌رسد.

مومنی بهره‌برداری از پردیس سینما فلسطین اصفهان را در 2 سالن در روز چهارشنبه خبر داد و افزود: حوزه هنری 105 سالن دارد که با افتتاح این پردیس به 107سالن فعال می‌رسد.

وی گفت: از 300 سالن نمایش فعال در کشور یک سوم این سالن‌ها متعلق به حوزه هنری است.

رئیس حوزه هنری درباره خانه هنر سوره حوزه هنری استان گلستان گفت: این ساختمان در 4 طبقه و در مساحت 1870 مترمربع و با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در مدت 4 سال ساخته شده است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان