۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آمریکایی ها کلینتون را برای مدیریت بسیاری از مسائل به ترامپ ترجیح می دهند
کد خبر: ۱۶۴۳۶۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آمریکایی ها کلینتون را برای مدیریت بسیاری از مسائل به ترامپ ترجیح می دهند

یک نظرسنجی نشان داد رای دهندگان آمریکایی به هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست جمهوری پیشرو حزب دموکرات اعتماد بیشتری به نسبت رقیب جمهوری‌خواهش، دونالد ترامپ در مدیریت مسائل مختلف از جمله، مهاجرت، بهداشت و درمان و حتی انتصاب قضات دادگاه عالی آمریکا دارند.

آمریکایی ها کلینتون را برای مدیریت بسیاری از مسائل به ترامپ ترجیح می دهند

یک نظرسنجی نشان داد رای دهندگان آمریکایی به هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست جمهوری پیشرو حزب دموکرات اعتماد بیشتری به نسبت رقیب جمهوری‌خواهش، دونالد ترامپ در مدیریت مسائل مختلف از جمله، مهاجرت، بهداشت و درمان و حتی انتصاب قضات دادگاه عالی آمریکا دارند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس یک نظرسنجی جدید انجام شده از سوی AP-GfK، آمریکایی ها در پاسخ به این پرسش که کدام یک از این دو کاندیدای ریاست جمهوری در "باعظمت کردن آمریکا" بهتر عمل می‌کنند، با وجود آن که دونالد ترامپ این کار را به عنوان وعده اصلی خود انتخاب کرده، با برتری کمی کلینتون را به ترامپ ترجیح می دهند.

بر اساس این نظرسنجی 38 درصد آمریکایی ها در حوزه اقتصاد به کلینتون بیشتر از ترامپ اعتماد دارند اما 35 درصد نیز در این حوزه ترامپ را ترجیح می دهند.

به رغم آن که آمریکایی ها به طور کلی کلینتون را در خصوص طیفی از مسائل به ترامپ ترجیح می دهند اما تنها 20 درصد از آنها می گویند کلینتون نماینده "خیلی خوب" برای دیدگاه های آنها درمسائل مهمشان است در حالی که 23 درصد گفته اند که کلینتون در این زمینه نماینده "تا حدی خوب" برای دیدگاه‌هایشان است.

با این حال این آمار برای ترامپ بدتر است و تنها 15 درصد از آمریکایی ها می گویند، ترامپ نماینده "خیلی خوب" برای دیدگاه های آنها است و 14 درصد نیز او را نماینده "تا حدی خوب" دانسته اند.

همچنین حمایت رای دهندگان جمهوری خواه ثبت نام کرده از ترامپ در برخی مسائل ضعیف بوده است و کمتر از 50 درصد از آنها گفته اند که به کلینتون در زمینه همکاری با کنگره یا مدیریت وجهه آمریکا در خارج از این کشور اعتماد دارند در حالی که یک چهارم از این رای دهندگان می گویند که هیچ یک از این دو کاندیدا را برای مدیریت این مسائل ترجیح نمی دهند.

حوزه هایی که کلینتون در آنها به نسبت ترامپ آرای بیشتری از میان آمریکایی ها در این نظرسنجی کسب کرده حوزه های مربوط به سیاست خارجی و سیاست داخلی هستند.

کلینتون توانسته در زمینه مدیریت مسائل مهاجرت، بهداشت و درمان، وجهه آمریکا در جهان، انتصاب سمت های خالی در دادگاه عالی، تجارت بین الملل و همکاری با کنگره برتری چشمگیری به نسبت ترامپ داشته باشد و بیشترین برتری او مربوط به مساله برابری جنسیتی است که 55 درصد از آمریکایی ها او را ترجیح داده اند، در حالی که تنها 12 درصد از ترامپ در این حوزه حمایت کرده اند.

کلینتون در خصوص این که "چه کاندیدایی برای حفاظت از آمریکا مورد اعتماد است" برتری اندکی به نسبت ترامپ دارد و 37 درصد از آمریکایی ها او را ترجیح داده اند در حالی که 31 درصد ترامپ را ترجیح داده اند. این اختلاف رای بین این دو کاندیدا در مورد این سوال که آمریکایی ها به کدام یک از آنها برای "مقابله با تهدید ایجاد شده از سوی گروه تروریستی داعش" اعتماد می کنند هم وجود دارد. با وجود این که ترامپ وعده داده "آمریکا را به عظمت می رساند" اما 33 درصد از آمریکایی ها در پاسخ به این که کدام یک از دو کاندیدا "آمریکا را به عظمت می رساند" کلینتون را ترجیح داده و 28 درصد ترامپ را انتخاب کرده اند.

30 درصد نیز گفته اند که به هیچ یک از این دو کاندیدا برای آن که آمریکا را به عظمت برساند اعتماد ندارند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان