۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دستور شرع و عقل دفاع از کشور است/ لازم باشد باید موشک قاره پیما هم بسازیم
کد خبر: ۱۶۳۹۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۳ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو مجلس خبرگان رهبری:

دستور شرع و عقل دفاع از کشور است/ لازم باشد باید موشک قاره پیما هم بسازیم

علی اسلامی با اشاره به این که دفاع در هر عرصه ای باید متناسب با همان عرصه باشد، گفت: شرع و عقل هردو دستور می‌دهند که خودتان را برای دفاع آماده کنید.

دستور شرع و عقل دفاع از کشور است/ لازم باشد باید موشک قاره پیما هم بسازیم
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ آیت اله علی اسلامی با اشاره به توان دفاعی کشور، اظهار داشت: ما در بحث توانایی دفاعی ایران هم مبنای شرعی و هم مبنای عقلی داریم یعنی اگر دنیا ادعا می‌کند باید کارها بر اساس عقلانیت پیش رود، خدا را شکر که ما هم مبنای عقلی را در نظر داریم و برای کارهای خودمان مستند قرار می‌دهیم و هم بالاتر از دنیا مبنای شرعی را داریم؛ یعنی شرع مقدس، خدا و پیغمبر، قرآن کریم و سنت معصومین ما به ما دستور داده‌اند که طبق این دستور باید عمل کنیم.

وی در ادامه و در توضیح مبنای عقلی توان نظامی و موشکی ایران افزود: اگر به عقل مراجعه کنیم، می‌بینیم که عقل می‌گوید که دفاع صد در صد لازم است و یکی از اموری است که مستغنی از بیان است و نیازی به تبیین و روشن گری ندارد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: هر جامعه‌ای و هر انسانی باید از خود دفاع کند، قطعاً دفاع در هر عرصه متناسب با همان عرصه است.

وی تصریح کرد: حضرت عیسی معجزه خود را از احیای مردگان قرار داد چون در زمان این پیامبر الهی مسئله پزشکی و طبابت بسیار بالا بود، آن حضرت در این زمینه ارائه معجزه کرد؛ حضرت موسی در زمانی زندگی می‌کرد که سحر و جادوگری فراوان بود، معجزه‌ای که ارائه داد آن معجزه از این نوع و از این جنس بود، یعنی وقتی ساحران و جادوگران رسمی فرعون را از کار انداخت و باطل کرد، خود ساحران گفتند که ما به خدای موسی ایمان آوردیم چراکه این جادو نیست. این را خود جادوگران و ساحران فهمیدند که این از آسمان آب می‌خورد.

آیت اله  اسلامی با اشاره به این مطلب که باید لوازم دفاع با زمانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم متناسب باشد، ادامه داد: اگر ملتی به‌خصوص ملت ایران مورد هجوم دشمن قرار بگیرد اگر به‌وسیله نرم‌افزار است، باید دفاع به‌وسیله نرم‌افزار باشد و اگر به‌وسیله سخت‌افزار است، مانند تجهیزات نظامی، ناوهای جنگی، هواپیماها و از این قبیل، عقل می‌گوید که باید برای دفاع خود را آماده کنیم تا بتوانیم در همین زمینه تجهیزات دشمن را از کار بیاندازیم.

وی خاطرنشان کرد: می‌بینیم که ناتو و پنتاگون خود را بسیار آماده کرده‌اند که به ما حمله‌ای داشته باشند، ما نباید دست روی دست بگذاریم و بنشینیم و بگوییم که دنیای مذاکره و گفتگو است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه حضرت امیر المومنین علی (ع) در نهج‌البلاغه ابراز داشت: حضرت می‌فرماید با طرف مقابل اگر می‌خواهد خونی ریخته نشود شما نیز همین را بخواهید و صلح و آشتی کنید اما به این دشمن باید سوءظن داشته باشید.

وی تأکید کرد: دفاع بخصوص آن دفاعی که به‌تناسب روز و زمانه باشد به‌صورت عقلانی واجب و لازم است و باید تهیه شود؛ در زمان ما موشک است، ممکن است در زمانی دیگر وسیله‌ای دیگری برای دفاع باشد.

 اسلامی در توضیح جنبه شرعی داشتن توانمندی نظامی در ایران گفت: این سنت قرآن کریم، پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) است و کسانی که در جامعه ایرانی زندگی می‌کنند، می‌دانند که شرع مقدس و سنت اهل‌بیت (ع) در این زمینه‌ها چگونه است.
وی اظهار داشت: قرآن می‌فرماید که خودتان را آماده کنید؛ یک‌زمانی تانک است با تانک و زمانی با پهباد است با تهیه پهباد خودتان را آماده کنید. یک‌وقتی قایق‌های تندرو است باید قایق‌های تندرو تهیه شود و یک‌زمانی موشک است ولو قاره‌پیما باشد، باید آماده کنیم و این حرف شرع است.
عضو خبرگان رهبری در پایان تأکید کرد: شرع و عقل هردو دستور می‌دهند خودتان را برای دفاع آماده کنید و مبادا ساده‌اندیشی شما را بگیرد که این ساده‌اندیشی کار دستتان می‌دهد.
انتهای پیام/ 

منبع: نگار

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان