۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تهیه فرهنگ نامه "نقش هنرمندان قزوین در دفاع مقدس" تا پایان سال ۹۵
کد خبر: ۱۶۳۹۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۳ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج هنرمندان قزوین خبرداد:

تهیه فرهنگ نامه "نقش هنرمندان قزوین در دفاع مقدس" تا پایان سال ۹۵

مسئول بسیج هنرمندان قزوین از تهیه فرهنگ نامه ای در راستای بررسی نقش هنرمندان و فرهیختگان زوین در دفاع مقدس خبرداد و افزود: این فرهنگ نامه تا پایان سال رونمایی خواهد می شود.

تهیه فرهنگ نامه "نقش هنرمندان قزوین در دفاع مقدس" تا پایان سال ۹۵
محمد امیری مقدم، مسئول بسیج هنرمندان قزوین، در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره برنامه این نهاد در سال 95 ابراز کرد: بسیج هنرمندان قزوین در نظر دارد با همکاری 10 انجمن فعال خود، برنامه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی را اجرا کند.
وی افزود: در بخش آموزش، بسیج هنرمندان در نظر دارد دوره‌های مختلف حفظ قرآن کریم برای هنرمندان برگزار کند، همچنین در راستای کادرسازی و توانمندسازی مسئولین کانون‌ها، دوره‌های آموزشی مختلف در 10 کانون هنری اجرا خواهد شد.
مسئول بسیج هنرمندان اظهار کرد: یکی از اقدامات مهمی که توسط بسیج هنرمندان آغاز شده و تا پایان سال 95 پیگیری می‌شود، جمع آوری اطلاعات شهدای هنرمند استان است.
وی در ادامه گفت: اطلاعات و آثار شهدای هنرمند در حال جمع آوری است، همچنین مصاحبه‌های مختلفی از والدین این شهدا تهیه شده و قرار است در این عرصه کار جدیدی با عنوان نقش هنرمندان و فرهیختگان در دفاع مقدس انجام پذیرد.
امیری مقدم همچنین عنوان کرد: این پروژه، همکاری مشترکی میان حوزه هنری، بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که تا پایان سال 95 به صورت یک فرهنگ‌نامه آماده و از آن رونمایی خواهد شد.
وی در خصوص سایر فعالیت‌های بسیج هنرمندان در سال 95، ابراز کرد: دو یادواره برای شهدای هنرمند استان، در شهر قزوین و شهر تاکستان، طی سال 95 برگزار می‌شود.
این مسئول هنری استان، خاطر نشان کرد: طی سال جاری جشنواره‌های متعددی مانند سومین جشنواره سرود‌های حماسی و انقلابی، هشتمین دوسالانه هنرهای تجسمی قزوین، جشنواره تئاتر بسیج استان و جشنواره ادبیات داستانی بسیج قزوین برگزار می‌شود.
مسئول بسیج هنرمندان قزوین اعلام کرد: برنامه‌های کارگاهی شامل کارگاه‌های فصلی شعر، کارگاه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، کارگاه‌های ترویج فرهنگ انتظار نیز به روال سال‌های گذشته توسط این نهاد اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به عضویت 60 درصد از هنرمندان قزوین در بسیج هنرمندان استان، ابراز کرد: اطلاعات 95 درصد از هنرمندان قزوینی در سامانه ویژه هنرمندان ثبت و ضبط شده است.
امیری مقدم یادآور شد: 10 انجمن هنری شامل عکس، شعر و ادبیات داستانی، فیلم، هنرهای تجسمی و کاریکاتور، خوشنویسی، موسیقی، نمایش، هنرهای دستی و تعزیه در بسیج هنرمندان قزوین در حال فعالیت هستند.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان