۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین استقبال مردم قزوین از اکران فیلم بادیگارد در سینماهای استان
کد خبر: ۱۶۳۸۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۳ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

گزارش مردمی؛

استقبال مردم قزوین از اکران فیلم بادیگارد در سینماهای استان

فیلم بادیگارد را شاید بتوان اولین فیلمی دانست که تا این حد صریح از انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن حرف می‌زند نسل امروز تشنه فیلم‌های بی‌نظیر مانند بادیگارد است.

استقبال مردم قزوین از اکران فیلم بادیگارد در سینماهای استان
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، ابراهیم حاتمی‌کیا یکی از کارگردان‌های توانمند کشورمان است که فعالیت‌های سینمایی خود را با ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند در با موضوع سینمای جنگ آغاز کرد.
وی برای ساخت فیلم آژانس شیشه‌ای جایزه بهترین فیلم‌نامه و کارگردانی را از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.
حاتمی‌کیا موفق به دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های دیده‌بان، مهاجر، آژانس شیشه‌ای، از کرخه تا راین، به نام پدر، به رنگ ارغوان، چ و بادیگارد شده است؛ در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر برای یک عمر فعالیت به وی اهدا شد.
او همچنین در ۳۳مین جشنواره فیلم فجر در حالی که نقش اول فیلمش پرویز پرستویی جایزه سیمرغ نقش اول مرد را دریافت کرد در شب اهدا جایزه در برج میلاد حضور نداشت و به نوعی اعتراض خود را اعلام کرد که با حمایت پرستویی همراه شد.
در حالی که فیلم سینمایی بادیگارد با استقبال زیاد خبرنگاران و اصحاب رسانه روبرو بود که این فیلم بدون حضور بازیگران و کارگردان آن اکران شد.
مطابق معمول قبل از ساعت اکران، عکاسان منتطر مراسم فرش قرمز این فیلم سینمایی بودند تا لحظه به لحظه‌ی آن را ثبت کنند که این امر میسر نشد زیرا بازیگران و عوامل فیلم سینمایی بادیگارد در مراسم فرش قرمز شرکت نکردند.
حاتمی کیا در این رابطه به خبرنگاران گفته است: «اعتقادی به فرش قرمز ندارد و نه او در مقام کارگردان و نه هیچ کدام از عوامل تولید فیلم در این مراسم شرکت نخواهند کرد.»
فیلم “بادیگارد” در سینماهای استان قزوین با فروش بیش از ۴۷ میلیون تومان در ایام نوروز مورد استقبال چشم‌گیر مخاطبان قرار گرفته است؛ خبرنگار شاخص، برای شنیدن دیدگاه‌های بینندگان این فیلم پای صحبت‌های آن‌ها نشسته است.
خانم جوان شاغلی نظر خود را این گونه بیان کرد: فیلم بادیگارد را شاید بتوان اولین فیلمی دانست که تا این حد صریح از انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن حرف می‌زند.این فیلم از لحاظ ساخت و تدوین و کارگردانی بسیار عالی بود.
وی افزود: بازیگرانش هم از چهره‌های توانمندی انتخاب شده بودند که بازی قابل قبولی ارائه دادند و همچنین دیالوگ‌ها و صحنه‌های فیلم بادیگارد به دور از شعار محوری به دل بیننده می‌نشست.
این بیننده اذعان داشت: بادیگارد خیلی خوب واقعیت جامعه را نشان می‌داد اینکه اخلاص رنگ باخته و منافع افراد جایگزینش شده است.
خانم جوان اضافه کرد: البته این نکته مثبت هم نشان می‌داد که هنوز افراد دغدغه‌مند همچون حاج حیدر و همسرش که در جایگاه مدیر مدرسه ایفای نقش می‌کرد در جامعه وجود دارند و نسبت به زندگی دیگران بی‌تفاوت نیستند.
وی خاطرنشان کرد: بادیگارد اگر چه در جشنواره فیلم فجر با بی‌مهری از سوی متولیانش روبرو شد اما می‌توان این فیلم را از بهترین ساخته‌های حاتمی کیا دانست و رشد فیلم سازی را در آن به خوبی مشاهده کرد.
یکی از آقایان که به همراه همسرش برای دیدن فیلم به سینما آمده بود گفت: نکته مثبت این فیلم اشاره به اتهام‌زنی در جامعه ما دارد که محافظ ، با وجود زحمات مخلصانه از کار تعلیق شد.
وی نظر خود را در خصوص وجه منفی فیلم اینگونه بیان کرد: به نظر من نکته منفی آنجا است که محافظ در خیابان از قدرت شخصی استفاده می‌کند و با چند نفر درگیر می‌شود و مدیر مدرسه در جمع همه به درگیری با شاگردانش می‌پردازد شاید می‌شد مسئله طور دیگری حل شود.
این بیننده افزود: معضلات اجتماعی باید ریشه‌یابی و با بررسی علل انحراف درمان شود.
وی با بیان اینکه در فیلم نشان می‌دهد آدم‌ها فقط با مرگشان می‌توانند رفع اتهام کنند و تقدس یابند که این موضوع بیسار دردناک است، ابراز کرد: ضعفی که من در فیلم دیدم این بود که نشان می‌داد اشخاص مفید نسل جدید فقط فرزندان شهدا هستند.
گروهی از جوانان قزوینی که به تماشای فیلم نشسته بودند نظرات خود را اینگونه بیان کردند؛
یکی از آن‌ها گفت: شخصیت حیدر نمونه افراد صادق و غیرت‌مند خدمت‌گذار دوره‌ انقلاب است که با تاکید بر عنوان محافظ بجای بادیگارد از اعتقادات خود که همان دفاع از افرادی است که در راستای ارزش‌های انقلابی و اسلامی حرکت می‌کنند است نه افراد منفعت طلب و سود جو .
وی افزود: حیدر با موقعیت و ارزش‌شناسی امروز جامعه، جان خود را در راه حفاظت از سنگر دانش و علم نثار کرد که فکر می‌کنم امروز کشور به چنین افراد متعهد نیاز دارد تا علاوه‌ بر تقویت پایگاه علمی در دیگر زمینه‌ها، کشور را به تعالی و کمال برسانند.
یکی دیگر از بینندگان اضافه کرد: شخصیت‌هایی مانند حیدر باید برای دفاع از نخبه‌های علمی و سیاسی کشور باشند تا به محض خطر بتوانند با بصیرت و آگاهی از گوهر ناب اسلامی دفاع کنند.
وی ادامه داد: حیدر شخصیت برجسته فیلم است و با وجود اینکه از لحاظ شغلی تعلیق شده است اما با فدای جان خود توانست دین خود را نسبت به شغل و وطنش ادا کند.
این بیننده ابراز کرد: شاید بتوان رفتار مهندس زرین در این فیلم را ملامت کرد اما گاهی خیلی نسبت به شهدا و فرزندان آن‌ها بی انصافی شده است.
این دانشجوی هنر افزود: همواره باید قدردان خون شهدا باشیم؛ دفاع از ارزش‌های انقلاب همچنان ادامه دارد، امروز پاسداران عزیز کشور در صدها کیلومتر آن طرف از مرزهای کشور در حال پاسداری و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع از مرز و بوم ایران عزیز هستند.
جوان دیگری تاکید کرد: روابط حیدر و همسرش واقعا نشان‌دهنده یک رابطه بی‌نظیر عاشقانه با وجود اضطراب‌های فراوان در زندگیشان بود که باید زوج‌های جوان سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

کلام پایانی؛

با توجه به استقبال مردم از فیلم بادیگارد با وجود دیدگاه‌های متفاوت نشان دهنده این است که هنوز جامعه از پذیرا بودن برای فیلم‌های ارزشی و انقلابی اشباع نشده و همچنان مخاطبان خود را دارد.
اما نکته‌ای که قابل تامل است کمبود چنین فیلم‌های قوی و پرمخاطب در جامعه است که گاها با بی‌مهری هم مواجه می‌شوند، نسل امروز تشنه واقعیت‌ها و نیازمند فیلم‌های بی‌نظیر مانند بادیگارد است تا افکار مختلف با دیدگاه‌های متفاوت را به چالش بکشاند.

انتهای پیام/2002 

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان