۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هنر انقلابی کاری اعتقادی است نه یک هنر سفارشی/ انقلاب توقع اضافه از هنرمندان ندارد
کد خبر: ۱۶۳۸۶۷ نویسنده: محمدصادق کوشکی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۳ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

کوشکی در مصاحبه با صبح قزوین:

هنر انقلابی کاری اعتقادی است نه یک هنر سفارشی/ انقلاب توقع اضافه از هنرمندان ندارد

کوشکی گفت: انقلاب توقع اضافه‌ای از کسی ندارد بلکه وظیفه و تکلیف هنرمند انقلابی این است که ارزش‌ها، افکار و باورهای انقلاب را با استفاده از هنرش ترویج کند.

هنر انقلابی کاری اعتقادی است نه یک هنر سفارشی/ انقلاب توقع اضافه از هنرمندان ندارد
محمدصادق کوشکی، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ، در تعریف هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: هنر انقلابی همه شاخصه‌های زیبایی شناختی را داراست و اهدافش اهداف انقلاب اسلامی است.
وی در ادامه افزود: هنرمندی که هنرش را در اختیار انقلاب اسلامی قرار می‌دهد هنرش ارزش زیبایی شناختی و ارزش اعتقادی ومعنوی دارد.
استاد دانشگاه در رابطه با مشخصه هنر انقلاب اسلامی ابراز کرد: هنرانقلاب اسلامی به معنای کارسفارشی نیست بلکه به معنای کار اعتقادی است.
کوشکی با بیان اینکه هنر در دست هنرمند انقلابی ابزاری برای پیشبرد اهداف اسلامی گفت: وظیفه هنرمند انقلابی ترویج افکار، اعتقادات و ارزش های انقلاب اسلامی است .
وی در ادامه تشریح کرد: هنر و ادبیات انقلاب اسلامی به این معنا نیست كه آثار آن در زمان انقلاب و یا در فضای انقلاب اسلامی خلق شده باشد. آثار هنری انقلاب اسلامی، آثاری است كه هم‌فكر و هم‌سو با جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی باشد.
کوشکی دو شرط آثار هنری انقلاب اسلامی را بیان کرد و گفت: دو شرط آثار هنری انقلاب اسلامی، یكی هم‌سویی، هم‌فكری و هم‌دلی با انقلاب اسلامی و دیگر این‌كه قابلیت‌های هنری مورد تایید و پذیرش را دارا باشد. یعنی آثار هنری این عرصه باید واجد ارزش‌های محتوایی و هنری به صورت توامان باشد.
وی در رابطه با وظیفه و تکلیف هنرمند مسلمان و انقلابی بیان کرد: انقلاب توقع اضافه‌ای از کسی ندارد بلکه وظیفه و تکلیف هنرمند انقلابی این است که ارزش‌ها، افکار و باورهای انقلاب را با استفاده از هنرش ترویج کند.
کوشکی با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) از هنر به عنوان وارسته ترین سلاح‌ها، تصریح کرد: با سلاح هنر می‌شود به دشمن غلبه و زشتی‌های جبهه‌ی باطل را به نمایش درآورد و جبهه ی باطل را منفور و منزوی کرد و در مقابل زیبایی‌های جبهه‌ی حق را ترویج داد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان