۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین فلسفه وجودی دانشگاه‌ها فعالیت در راستای اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: ۱۶۳۷۹۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

فلسفه وجودی دانشگاه‌ها فعالیت در راستای اقتصاد مقاومتی است

رییس دانشگاه اصفهان گفت: یکی از راه‌هایی که اقتصاد مقاومتی را در کشور پایدار می‌کند، این است که سازمان‌ها و نهادهای بیرونی نیازهای تحقیقاتی خود را در قالب همکاری با دانشگاه پیش ببرند.

فلسفه وجودی دانشگاه‌ها فعالیت در راستای اقتصاد مقاومتی است

رییس دانشگاه اصفهان گفت: یکی از راه‌هایی که اقتصاد مقاومتی را در کشور پایدار می‌کند، این است که سازمان‌ها و نهادهای بیرونی نیازهای تحقیقاتی خود را در قالب همکاری با دانشگاه پیش ببرند.

دکتر هوشنگ طالبی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه اصفهان، با اشاره به سال 95 که از سوی مقام معظم رهبری سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شده است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها از صرفه‌جوترین نهادهای کشور هستند، زیرا نسبت به بودجه‌ای که دریافت می‌کنند در تولید علم و تربیت نیروی انسانی نهادهایی کارا و بهره‌ور هستند.

وی افزود: فلسفه وجودی دانشگاه‌ها فعالیت در راستای اقتصاد مقاومتی است. دانشگاه‌ها به دلیل تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص به پیشرفت کشور در همه ابعاد تخصصی و فنی کمک می‌کنند تا اقتصادی پایدار رقم بزنند.

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که اقتصاد مقاومتی را در کشور پایدار می‌کند، این است که سازمان‌ها و نهادهای بیرونی نیازهای تحقیقاتی خود را در قالب همکاری با دانشگاه پیش ببرند، افزود: دانشگاه‌ها با تولید علم به نهادهای بیرونی کمک می‌کنند تا با بهره‌برداری از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود را پیش ببرند.

طالبی اضافه کرد: اگر کشور در این راستا توانسته قدمی بردارد، به جهت دانش و بنیادهای علمی بوده است. همچنین در سال‌های تحریم به کمک همین دانش توانست در مقابل محدودیت‌ها روی پای خود بایستد.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به برنامه‌های دانشگاه اصفهان در سال 95 توضیح داد: به جز تربیت نیروی انسانی در راستای نیازهای کشور که در قالب تأسیس رشته‌ها انجام می‌دهیم. بخش پژوهشی دانشگاه نیز با شدت و حدت بیش‌تری نسبت به سال‌های قبل فعالیت می‌کند.

طالبی با اشاره به آغاز پروژه پارک علم و فناوری دانشگاه اصفهان در سال 94 اضافه کرد: در سال 95 با بهره‌گیری از پارک علم و فناوری به تبدیل دانش به فناوری و تبدیل فناوری به ثروت اقدام می کنیم.

وی با بیان اینکه دولت و وزارت علوم در سال جاری قول داده‌اند، تجهیزات آزمایشگاهی را با تسهیلات ارزی که بعد از برجام حاصل شده برای دانشگاه‌های کشور تأمین کنند، تصریح کرد: با تجهیز آزمایشگاه‌ها، تحقیقات توسعه می‌یابد و می‌توان هم به تحقیقات داخلی و هم سازمان‌ها و نهادهایی که به تحقیقات دانشگاهی نیازمندند، کمک کرد.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به ضرورت ارتباط دانشگاه با نهادهای دیگر برای تبدیل پژوهش به ثروت خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان با سازمان‌ها و نهادهایی همچون اداره گاز و برق، سیستم بانکی کشور و اتاق بازرگانی نه تنها تفاهم‌نامه دارد، بلکه در بسیاری زمینه‌ها همکاری عملیاتی را شروع کرده است.

طالبی افزود: یکی از اولویت‌های دانشگاه اصفهان در سال 95 این است که تحقیقات اعضای هیئت‌علمی و پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت کاربردی شدن و در راستای نیازهای کشور باشد. این امر می‌تواند تأمین کننده نیازهای کشور در جهت اقتصاد مقاومتی باشد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان