۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین استان قزوین موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی گرفت
کد خبر: ۱۶۳۷۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۲ ساعت: ۲۲:۱۶ ↗ لینک کوتاه

با برگزاری نشست شورای اداری:

استان قزوین موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی گرفت

با برگزاری نشست شورای اداری موضوع اقتصاد مقاومتی به صورت جدی با تشکیل ستادی در استان مورد ابلاغ سازمان‌های مختلف قرار گرفت.

 استان قزوین موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی گرفت
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، علی رحمانی، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جلسه تشریح سیاست‌های کلی و اقدامات اجرایی اقتصاد مقاومتی با حضور اعضای شورای اداری شهرستان قزوین در سالن جلسات فرمانداری قزوین اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی با 12 کمیته در کشور تشکیل شده است و همه استان‌ها نیز موظف به راه اندازی این ستاد در استان خود هستند.
وی در ادامه افزود: در استان قزوین نیز ستاد اقتصاد مقاومتی با ریاست استاندار تشکیل شده است و باید در کارگروه‌هایی این 12 برنامه با همکاری ادارات مختلف زیر نظر معاونت‌های استانداری اجرایی شود.
این مسئول با بیان اینکه دبیر ستاد مقاومتی استان با سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین است، بیان کرد: مطابق با تصمیمات کشوری برنامه‌های کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌ها باید مطابق با پروژه‌های استانی تعریف شود.
وی اذعان کرد: برخی از برنامه‌های ملی در استان ما قابلیت اجرایی ندارد؛ اما مواردی چون امنیت غذایی و طرح رقابت پذیری در اقتصاد در قزوین می‌تواند به صورت جدی پیگیری شود.
رحمانی ابراز کرد: در سازمان مدیریت و بودجه کشور تصویب شده است که برای راه اندازی برخی صنایع نیمه فعال و کارخانجات نیمه ساز که از نظر مالی مشکل دارند، با پرداخت وام‌هایی کمک شود.
وی اضافه کرد: استان قزوین به واسطه دارا بودن شهرک‌های صنعتی مورد توجه ویژه این طرح خواهد بود تا مشکلات کارگری آن تا حدودی رفع شود.
این مسئول همچنین از پایلوت قرار گرفتن استان قزوین در حوزه اقتصاد دانش بنیان خبر داد.
وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌ها برای واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی آغاز شده است، بیان کرد: در حوزه خصوصی سازی ما به دنبال درآمدزایی نیستیم بلکه هدف مشارکت مردمی در حوزه اقتصاد است.
رحمانی افزود: برنامه‌های آمایش در استان قزوین مشخص بوده و برنامه اقتصاد مقاومتی راهکارها را در برنامه‌های اجرایی مشخص کرده است و ما می‌توانیم به عنوان یک استان پیشرو در بحث اقتصاد مقاومتی باشد.
وی تاکید کرد: توصیه ما این است مدیران سازمان‌ها این باور را در کارکنان خود ایجاد کنند که می‌توان با اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی اقتصاد باثباتی را ایجاد کرد تا زندگی مردم با رفاه بیشتری همراه باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان