۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین عملکرد بسیاری از مسئولین برخلاف اهداف اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: ۱۶۳۵۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۲ ساعت: ۱۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

جبرائیلی، کارشناس اقتصادی:

عملکرد بسیاری از مسئولین برخلاف اهداف اقتصاد مقاومتی است

جبرائیلی گفت: برپایه فرمایشات مقام معظم رهبری، بسیاری از مسئولان نه تنها در جهت اقتصاد مقاومتی عمل نمی‌کنند بلکه در جهت عکس آن اقدام می‌کنند. اما بااین‌حال بازهم ما مطالبه‌گری خاصی را از تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان شاهد نیستیم.

عملکرد بسیاری از مسئولین برخلاف اهداف اقتصاد مقاومتی است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، سید یاسر جبرائیلی کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به نقش دانشجویان در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: دانشجویان می‌توانند در دو حوزه مهم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به ایفای نقش بپردازند. مهم‌ترین حوزه که مستقیماً به دانشجویان نیز مرتبط است، پیوند علم آموخته‌شده در کلاس‌های درس با عمل است.
وی با اشاره به پیوند صنعت با دانشگاه‌ها افزود: تا به‌ امروز در مورد پیوند صنعت با دانشگاه‌ها زیاد صحبت شده ولی تاوقتی‌که اراده برای برقراری این پیوند از درون دانشگاه‌ها اتفاق نیافتد، نباید امیدی به نهادهای مسئول داشت.
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: دانشجویان نباید آموخته‌های خود را تنها روی کاغذ حفظ کنند بلکه باید این آموخته‌ها به عرصه عمل کشیده شود.
وی در ادامه با اشاره به لزوم پیوند آموزش‌های دانشگاهی با نیازهای جامعه بیان کرد: آموزش‌های دانشگاهی باید با نیازهای جامعه پیوند بخورد. بنده پیشنهاد می‌کنم که بخشی از برنامه واحدهای درسی دانشجویان، مخصوصاً در رشته‌های فنی و علوم پایه، متناسب با نیازهای فناوری ما چیده شود و آن‌چیزی را که امروزه در دنیا تحت عنوان یادگیری از طریق انجام کار می‌گویند اتفاق بیافتد.
وی با اشاره به موفقیت در پیوند رشته‌های پزشکی با نیازهای جامعه اظهار کرد: یکی از دلایل موفقیت کشور در حوزه پزشکی این است که دانشجویان رشته‌های پزشکی، بخش قابل توجهی از دوران آموزشی خودشان را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سپری می‌کنند.
وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم در حوزه صنعت و فناوری موفق باشیم، باید همین مدل را در رشته‌های دیگر دانشگاهی به‌خصوص رشته‌های فنی و پایه پیاده سازی کنیم.
جبرائیلی با اشاره به حوزه دوم تأثیری دانشجویان در تحقق اقتصاد مقاومتی بیان داشت: دانشجویان باید مطالبه‌گر باشند و برای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از مسئولان مطالبه‌گری نمایند.
وی افزود: برپایه فرمایشات مقام معظم رهبری، بسیاری از مسئولان نه تنها در جهت اقتصاد مقاومتی عمل نمی‌کنند بلکه در جهت عکس آن اقدام می‌کنند. اما بااین‌حال بازهم ما مطالبه‌گری خاصی را از تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان شاهد نیستیم.
این کارشناس اقتصادی با تأکید بر فعال شدن تشکل‌های دانشجویی در جهت مطالبه‌گری از مسئولان افزود: دانشجویان و تشکل‌های باید در جهت مطالبه‌گری از مسئولان فعال شوند و در این حوزه تأثیرگذاری خود را در این روند افزایش دهند.
وی با اشاره به راه‌های مطالبه‌گری جریانات دانشجویی گفت: راه‌های زیادی برای پیگیری مطالبات دانشجویی از مسئولین هست، دانشجویان می‌توانند با دعوت از مسئولین و برگزاری جلسه با آن‌ها نگرانی و مطالبات خود را مطرح کنند.
یاسر جبرائیلی با اشاره به سایر راه‌های پیگیری مطالبات دانشجویی ادامه داد: نوشتن بیانیه و برگزاری نشست با مسئولان نیز از دیگر راه‌های پیگیری‌ مطالبات دانشجویی ست.
وی در پایان با اشاره اهمیت پارک‌های علم و فناوری بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری باید توسعه یابند و نقش دانشگاه‌ها در این پارک‌های علم و فناوری و سهم این‌گونه پارک‌ها در آموزش دانشگاهی افزایش یابد.
انتهای پیام/2002

منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان