۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نرم‌افزار تاکسی‌یاب کاملا زنانه راه‌اندازی شد
کد خبر: ۱۶۳۴۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۲ ساعت: ۱۵:۵۶ ↗ لینک کوتاه

علم و فناوری؛

نرم‌افزار تاکسی‌یاب کاملا زنانه راه‌اندازی شد

Chariot for Women نام برنامه تاکسی یاب جدیدی است که تنها برای استفاده زنان و حفظ آسایش و امنیت آنها راه اندازی شده است.

نرم‌افزار تاکسی‌یاب کاملا زنانه راه‌اندازی شد
به گزارش سرویس علم و فناوری  صبح قزوین ، قرار است برنامه یادشده از کمتر از 10 روز دیگر در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. برنامه یاد شده ابتدا در بوستون آمریکا و سپس در برخی شهرهای دیگر در دسترس خواهد بود.

نکته جالب این است که موسس این برنامه یک زن که به علت استفاده از برنامه تاکسی یاب اوبر احساس ناامنی کرده نیست. مایکل پلتز طراح Chariot for Women یکی از رانندگان سابق عضو سرویس تاکسی یاب اوبر بوده که توسط یکی از مسافران کاربر اوبر تهدید شده است.

وی در وب سایت شرکت Chariot for Women دراین مورد نوشته است: در آن زمان به این فکر کردم که اگر یک زن بودم چه اتفاقی برایم می افتاد. همین نگرانی ها موجب شد که همسر وی کلی که هم اکنون ریاست Chariot for Women را بر عهده دارد تصمیم بگیرد برای اوبر رانندگی نکند.

تعداد قابل توجهی از زنانی که از خدمات تاکسی یاب اوبر در شهرهای مختلف اروپا و آمریکا استفاده کرده اند، از حملات و تجاوزات رانندگان این تاکسی ها خبر داده اند و تعداد بی شماری از این زنان توسط رانندگان یاد شده تهدید شده اند. بحث در مورد امنیت این سرویس که از طریق برنامه تلفن همراهی به همین نام کار می کند، زمانی بالا گرفت که یک راننده اوبر به نام جیسون برایان شش نفر را در فواصل مختلف زمانی در یک روز در کلامانزوی میشیگان با شلیک گلوله به قتل رساند. نکته جالب این بود که وی در فاصله زمانی بین انجام این قتل ها مشغول مسافرکشی با اوبر بود.

مایکل پلتز می گوید برای جلوگیری از وقوع مشکلات مشابه کنترل های امنیتی هم در مورد رانندگان و هم در مورد مسافران به عمل می آید. همچنین دو درصد از درآمد هر بار جابجایی مسافر هم به امور خیریه اختصاص می یابد. این خدمات تاکسی یابی برای جابجایی مسافران زیر 13 سال دختر و پسر هم مورد استفاده خواهد بود.

انتهای پیام/1404
منبع:فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان