۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اشتغال ۲۰ هزارنفری، خودکفایی ۹۵ درصدی محصولات کشاورزی و اقدامات بین المللی برای هنر و نمایش کاروان اربعین
کد خبر: ۱۶۳۳۷۴ نویسنده: شیما شعبانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۲ ساعت: ۱۳:۴۹ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین از اهم برنامه‌های مسئولین در سال ۹۵ گزارش می‌دهد:

اشتغال ۲۰ هزارنفری، خودکفایی ۹۵ درصدی محصولات کشاورزی و اقدامات بین المللی برای هنر و نمایش کاروان اربعین

در این گزارش سعی شده است عملکرد برجسته امسال مدیران در حوزه متبوعشان مورد پرسش قرار بگیرد.

اشتغال ۲۰ هزارنفری، خودکفایی ۹۵ درصدی محصولات کشاورزی و اقدامات بین المللی برای هنر و نمایش کاروان اربعین

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب به سال " اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شد تا چراغ راه عملکرد مسئولین در حوزههای مختلف مشخص گردد.

متاسفانه تا به امروز عملکرد مسئولین در حوزه‌های مختلف برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی به دور از شعارهای رایج مورد قبول رهبری قرار نگرفته است و ایشان با عنوان کردن قرارگاه اقتصاد مقاومتی و تاکید بر کار جهادی و فرماندهی در این بستر توقع خود را از مدیران کشور برای وارد شدن در حوزه عمل عنوان کردند.

در این گزارش سعی شده است عملکرد برجسته امسال در حوزه متبوعشان مورد پرسش قرار بگیرد.

فریدون همتی، استاندار قزوین:



با تاکید مقام معظم رهبری در اجرای تحقق اقتصاد مقاومتی، همه دستگاه‌های اجرایی باید نقش سازنده خود را ایفا کنند و در استان قزوین نیز با بسیج همه امکانات آمادگی داریم با عزم جدی مدیران این موضوع را عملیاتی کنیم.

فرمانداران هم لازم است برای هر شهرستان برنامه مستقل داشته باشند و نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جماعات و رسانه ها باتریبون‌های خود در فرهنگ سازی و همراه کردن مردم همکاری لازم را انجام دهند امسال جهاد اصلی ما مدیران در استان عملیاتی کردن اقتصاد مقاوتی است.

دانشگاه بین المللی امام خمینی و آزاد اسلامی ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که باید به خدمت گرفته شوند و با ارتباط بیشتر بین آنها و صنعت، کشاورزی و خدمات برای بهره وری در کارها ایده های علمی خود را ارائه کنند.

سید علی موسوی موینی، فرماندار قزوین:



مهمترین برنامه در حوزه شهرستان که جزء دغدغه‌های دولت هم است ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان و رسیدگی به مسائل و مشکلات صنایع می‌باشد که از ملزومات ایجاد اشتغال هم است.

امروز صنایع دارای مشکل چه از نظر مواد اولیه و چه از نظر سرمایه در گردش زیاد داریم و هدف ما رفع این موانع است. همچنین پروژه‌های عمرانی مهم نیز باید با سرعت انجام شوند.

اکبر اسکندرنژاد، مدیرکل اداره ارشاد قزوین:



 استان قزوین افتخار برگزاری دو دوره دوسالانه خوشنویسی بین المللی و یک دوره دوسالانه خوشنویسی کشور را بر عهده داشته به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور معرفی گردیده است. لذا با توجه به اهمیت این موضوع و با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها فرهنگی تلاش بر این است، شاهد یک رویداد فرهنگی و هنری بین المللی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در سال ١٣٩٥ باشیم.

ابوالفضل معصومی‌فر، مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین:



رسانه استانی به تبع سیاست‌های رسانه ملی با تمام توان و امکاناتی که در اختیار دارد، در خدمت مردم و مسئولانی که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برمی‌دارند، است.

تلاش ما این است که سهمی هرچند ناچیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و موفقیت در این عرصه داشته باشیم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

 افق‌هایی مانند ایجاد 20 هزار فرصت شغلی جدید در استان قزوین در سال جاری و یا افزایش صادرات غیرنفتی این استان به سه برابر میزان قبل برای استان قزوین ترسیم شده، برای بیان آن از طریق رسانه باید بستری فراهم کنیم تا مردم نمونه‌های عینی آن را در جامعه مشاهده کنند.

سالار قاسمی، رئیس آموزش و پرورش استان قزوین:



مهمترین برنامه برای سال 95 جهت گیری همه برنامه‌های استان براساس سند تحول بنیادین که دغدغه رهبر معظم انقلاب است. باید تلاش کنیم اقتدار علمی حفظ شود، باید اقتدار علمی نظام را بالا ببریم که تا دین خود را به این انقلاب ادا کنیم، همچنین ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی از دیگر برنامه‌های مهم آموزش و پرورش استان است.

رضا عسگری، فرماندار شهرستان البرز:



باید تلاش کنیم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان البرز استفاده کنیم و به این باور برسیم و به طرح برنامه‌ها و قوانین اکتفا نکنیم.امیدوارم در انتهای سال بتوانیم کارنامه مشخصی در زمینه اقدامات به نتیجه رسیده حوزه اقتصاد مقاومتی ارائه دهیم.

از دیگر برنامه مهم سال 95 در البرز تشکیل مجمع خیرین بخش سلامت،تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز، تشکیل انجمن حمایت از زندانیان ، راه اندازی مرکز فعالیتهای اجتماعی و تشکلها مردمی و پیگیری حل مشکلات بخش تولید است.

نیازعلی ابراهیمی‌پاک، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:



با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» سعی داریم ضریب خوداکتفایی محصولات بخش کشاورزی را به بالای 90 تا 95 درصد برسانیم. در  اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی مهم‌ترین شاخصه ارتقا تولید داخلی است که تولید محصولات کشاورزی استراتژیک از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

سردار محمودی، فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین:



در سال جاری مهمترین برنامه ما ارتقای سطح کیفی و علمی به سمت حرفه‌ای بودن فعالیت‌هاست تا پلیس‌های تخصصی در پاسگاه‌ها برای خدمت به مردم به هدفگذاری صورت گرفته دست پیدا کنیم.

عباس کاظمی، فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین:

مهمترین برنامه‌ها در سال جاری جهت تقویت روحیه انقلابی و بسط و گسترش گفتمان اسلام ناب و گفتمان ولایت به عنوان یک هدف اصلی است.

باتوجه به شعار امسال یعنی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل حضور ما در این عرصه جدی‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

فرج الله فصیحی رامندی، رئیس شورای شهر قزوین:



احداث باغ موزه دفاع مقدس، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در بخش ترافیکی ،احداث فرهنگ‌سرا‌ها و توسعه صنعت گردشگری در سال 95 از مهمترین اولویت‌های کاری شورا خواهد بود.

مرتضی موسی خانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین :



تا به امروز 24 شرکت در مرکز شتاب دهنده دانشگاه تحت عنوان شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته است و این شرکت‌ها دوره‌های خروج خود را آغاز کرده و وارد جامعه شده‌اند و محصول ارائه می‌دهند.

هدف ما در سال جاری تجاری سازی دستاوردهای رباتیک است، سال 95 را قصد داریم سال تجاری سازی دستاوردهای علمی دانشجویان قرار دهیم و حوزه دانش هوش مصنوعی و رباتیک در آینده برای ایران و جامعه جهانی منشأ تولید ثروت و خدمت می‌شود.

 

برادران، مدیرکل سازمان انتقال خون استان قزوین:



ظرفیت‌های استان به خصوص پرسنل این دستگاه و اداره کل بسیار بالاست و نگاه ما نیز رو به بالاست و به جایگاهی که اکنون داریم قانع نیستیم، از مهمترین برنامه این سازمان برای سال 95 افزایش کیفیت خدمات این سازمان به مردم و  راه اندازی آزمایشگاه تخصصی برای خون‌های نادر است.

محمدعلی حضرتی، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری:



در سال 94 بحث گسترش موزه‌ها را داشتیم موزه فرهنگ و آموزش، موزه دریپه‌ها و موزه عاشوراییان افتتاح شد. امیدواریم در سال جاری بحث توسعه موزه‌ها و گردشگری روستایی انجام بگیرد و همچنین توجه به بافت قدیمی قزوین از الویت های اصلی ما در این سازمان می‌باشد.

 

غلام رضا حقایق پور، مدیرکل بنیاد شهید قزوین:



همانند سال‌های گذشته باید برنامه‌ریزی مناسب و تحولی در دستور کار همه مدیران در سال جاری قرار گیرد و نسبت به اجرایی شدن آن تلاش بیشتری کنند. امسال نیز مباحث فرهنگی با قوت بیشتر و با تغییر در محتوا دنبال خواهد شد چرا که بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی است و ما نیز سعی می‌کنیم حتی خدمات ارائه شده نیز سبقه فرهنگی داشته باشد و مسئولین نیز بدین موضوع تاکید دارند. برگزاری نمایشگاه‌ها، یادواره شهدا و چاپ کتاب نیز از اولویت کاری ما در سال 95 است.

 علی هوشمند، رئیس حوزه هنری استان قزوین:



مهترین برنامه حوزه هنری استان قزوین در سال 95 با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی است که ما دو وظیفه داریم، یکی وظیفه ساختاری و سازمانی که در فعالیت‌های خودمان با روحیه جهادی و نگاه اقتصاد مقاومتی و صرفه جویانه و تحمل پذیر داشته باشیم با توجه به اینکه اعتبارات فرهنگی به لحاظ تنگناهای دولتی قابل توجه نیست اما با تأسی از روحیه اقتصاد مقاومتی هدفمان افزایش بهره وری است.

یک بحث هم تکلیف ذاتی ماست و از دستگاه‌هایی هستیم که جرء نهاد رهبری است و فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای ما حکم دستورالعمل و بخشنامه قطعی و الزام آور را دارد طبیعتا ما از لحاظ فرهنگی و هنری در راستای بسط و ترویج این تفکر و فرهنگ حداکثر اقدامات را داریم.

صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین:



مهمترین برنامه سال جاری جشن توانمندی و خودکفایی و شبکه سازی توسعه مشارکت‌های مردمی در زمینه واگذاری بخشی از امور به مردم است مانند مراکز نیکوکاری.

رضا گروسی، مدیریت بحران استانداری قزوین:



مهمترین برنامه برای سال جاری از ابتدای سال بازسازی واحدهای خسارت دیده منطقه شهرستان تاکستان بخش اسفرورین خواهد بود که قریب به 1500 واحد مسکونی بازسازی و مرمت می‌شود.

در گام بعدی اجرای موافقت نامه‌های مبادله شده درباره تخصیص و عملیاتی کردن 22 میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی که از محل اعتبارات ماده 12 مدیریت بحران استان اعتبار جذب کرده‌اند.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:



مهمترین برنامه سال جاری برگزاری دوسالانه جشنواره مطبوعات محلی است که به شکل منطقه‌ای اجرا می‌شود.

دوسالانه شعر آیینی با عنوان واعظ قزوینی که شورای سیاستگذاری آن مشخص شده و امیدواریم در ایام محرم و صفر به عنوان برنامه شعر آیینی در کشور پایه گذاری شود همچنین برنامه افزایش روحانیون را داریم که بتوانیم پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

علیرضا کلانتری، رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین:

مهمترین برنامه ما برای سال 95 این است که پیاده روی اربعین به صورت کاروانی انجام بگیرد و همه افرادی که قصد سفر دارند در تاریخ‌های مختلف می‌توانند ثبت نام کرده و عازم شوند.

مهدی رمضانی، مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین:

مهمترین برنامه ما آغاز روند احداث کتابخانه‌ها در روستاهای فاقد فضای کتابخانه در روستاهای بالای 4 هزار نفر جمعیت می‌باشد.

محمد سرباز، مسئول بسیج رسانه قزوین:

 مهمترین برنامه سال 95 سازمان بسیج رسانه استان قزوین در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی آسیب‌شناسی دستگاه‌های دولتی و عمومی، آگاهی از نقاط قوت و ضعف رسانه‌ها، توجه به فرصت‌ها، تهدیدات و همچنین نظارت بر عملکرد رسانه‌های این استان و معرفی آن به مسئولان و مردم است.

 

با توجه به صحبت‌های مدیران استان انتظار می‌رود که به شعار امسال همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نگاه اقدام و عمل داشته باشند و شعار باید در این بحث حذف شود تا در پایان سال جاری ما شاهد تحولات گسترده در حوزه‌های مختلف استان باشیم.

سایت تحلیل خبری صبح قزوین امیدوار است در اسفند ماه 95 گزارش عملکرد مسئولیین استان را منتشر نماید تا مردم شاهد تحقق این اقدامات مدیران باشند این کوی و این میدان ما نتایج اقدامات عمل گرایانه را نیز به اطلاع مردم استان خواهیم رساند.

انتهای پیام/1404

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان