۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین گل‌محمدی; ۴۰۰ میلیون از بودجه فدراسیون بوکس کسر شده/ باید در اعزام دو وزن دقت می‌کردیم
کد خبر: ۱۶۳۳۳۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

گل‌محمدی; ۴۰۰ میلیون از بودجه فدراسیون بوکس کسر شده/ باید در اعزام دو وزن دقت می‌کردیم

مربی تیم ملی بوکس جوانان گفت: متاسفانه با تمام این کم و کاستی که در فدراسیون بوکس حاکم است مسئولان ورزش ۴۰۰ میلیون تومان از این پول را بابت ناهار و شام و محل اسکان ورزشکاران کسب کردند.

گل‌محمدی; ۴۰۰ میلیون از بودجه فدراسیون بوکس کسر شده/ باید در اعزام دو وزن دقت می‌کردیم

عیسی گل‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین در مورد شکست بوکسورهای تیم ملی ایران در مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: واقعیت این است که تیم ملی در مسابقات کسب سهمیه المپیک ناکامی بزرگی را به دست آورد و اصلا برای بوکس ما که روزگاری در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشت خوب نیست. البته این ناکامی هم دلایل زیادی دارد که یکی از آن دلایل عدم اعزام بوکسورها به مسابقات برون مرزی است. پیش از اعزام تیم ملی به چین سه بار سفر ملی پوشان به مسابقات برون مرزی لغو شد و دلیل اصلی آن نیز نداشتن بودجه کافی است.

وی در ادامه افزود: بودجه فدراسیون بوکس سالیانه یک میلیارد و 200 میلیون تومان است که این مقدار پول برای فدراسیون بوکس به هیچ عنوان کافی نیست. متاسفانه با تمام این کم و کاستی که در فدراسیون بوکس حاکم است مسئولان ورزش 400 میلیون تومان از این پول را بابت ناهار و شام و محل اسکان ورزشکاران کسب کردند. حالا شما حساب کنید با این همه گرفتاری مالی که فدراسیون دارد چطور باید با این بودجه ناچیز موفقیت نیز کسب کنند.

گل‌محمدی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: فدراسیون در تیم ملی دست به جوانگرایی زده و حتی در این رقابت ها ترکیب بسیار جوانی را به مسابقات اعزام کرده اما در یکی دو وزن تصمیمات اشتباهی گرفته شده که اگر در انتخاب بازیکن یک مقدار دقت می‌کردیم می‌توانستیم شاید نتایج خوبی را کسب کنیم. شما نگاه کنید در 52 کیلوگرم و 60 کیلوگرم ما سجاد محمدپور و فروتن گل آرا را داریم که تجربیات زیادی را کسب کردند و بهتر بود این دو نفر راهی مسابقات کسب سهمیه المپیک می‌شدند. البته شاید عدم انتخاب این بازیکنان از سوی استکی با نیت خیر بوده، اما ای کاش یک مقدار در انتخاب این دو وزن او دقت بیشتری می‌کرد.

وی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: وزیر ورزش و جوانان باید جوابگوی کسر بودجه فدراسیون باشد، او باید بگوید که چرا برای فوتبال که در دور مقدماتی حذف می‌شود، میلیاردها تومان پول‌های از سوی وزارت ورزش به سمت این رشته سرازیر می‌شود اما برای رشته‌ای مثل بوکس که در بازی‌های آسیایی اینچئون سه مدال از پنج فرصت کسب کرده چنین بودجه بسیار کمی را در نظر گرفته‌اند. متاسفانه مسئولان ورزش با این هم بی اعتنایی به این رشته در پایان هم انتظار دارند بوکس نتیجه بگیرد. واقعیت این است که در بوکس پول وجود ندارد و کسی دیگر دلگرم ادامه دادن در این رشته نیست. ما نباید رشته‌ای را که در 10 وزن می‌تواند در المپیک افتخارآفرینی کند این طور نابود کنیم.

انتهای پیام/ر

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان